اجرای پویش ملی«جنگل کاری با بذر» در استان زنجان

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان، از اجرای پویش ملی «جنگل کاری با بذر» در استان همزمان با سراسر کشور با هدف مشارکت کردم در حفظ و توسعه منابع طبیعی خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان، خلیل آقاجانلو در رابطه با پویش ملی جنگل‌کاری با بذر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این پویش در آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان زنجان در حال اجرا بوده و هدف اصلی اجرای این پویش، حضور و مشارکت مردم در حفظ و توسعه منابع طبیعی داشته باشیم و پررنگ‌تر کنیم.
آقاجانلو با بیان اینکه مردم باید در طبیعت مراقب پوشش گیاهی باشند و آنان را از بین نبرند، گفت: ایران یک کشور نیمه خشک و خشک بوده و کمبود بارندگی باعث شده پوشش گیاهی ضعیف شود.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان، توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری‌های دست کاشت در استان است، ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش مردم و گستردگی عرضه منابع طبیعی لازم است مردم در پویش‌ها شرکت کنند.
این مسئول با اشاره به پویش‌های «هر ایرانی یک درخت» و «به یاد هر شهید هزار اصله درخت»، خاطرنشان کرد: امید است امسال حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال در عرصه منابع طبیعی کاشته شود.
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی استان نیز در رابطه با اهمیت درختکاری و حفاظت از مراتع و جنگل‌ها، اظهار کرد: امسال سیاست سازمان جنگل‌ها و مراتع، پویش‌های مردمی هر ایرانی یک نهال و هر شهید دفاع مقدس هزار اصله نهال است.
پیمان فقیه با بیان اینکه پروژه‌های زیادی داریم که جزو وظایف ذاتی سازمان جنگل‌ها و مراتع است که انجام خواهیم داد، گفت: امسال ۳۵۰ هزار هکتار با بذر و نهال جنگل‌کاری را در استان زنجان خواهیم داشت.
این مسئول با بیان اینکه امسال ۱۰۰۰ هکتار کارهای بیولوژیکی در عرصه‌های مرتعی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: حدود هزار هکتار توسعه کشت گیاهان دارویی را در استان زنجان خواهیم داشت.

About Author