احداث شهرک گلخانه‌ای ۶۰ هکتاری در خلخال

استاندار اردبیل گفت: ظرفیت کشاورزی خلخال باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه به کار گرفته شود که به همین منظور احداث شهرک گلخانه‌ای به مساحت ۶۰ هکتار در دستور کار است.
به گزارش ساقی آذربایجان سید حامد عاملی در حاشیه سفر به شهرستان خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به افزایش بازدهی اقتصاد در شهرستان خلخال متناسب با قابلیت‌های این منطقه اشاره و اظهار کرد: موقعیت کشاورزی شهرستان خلخال به گونه‌ای است که باید از این قابلیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه متوازن بهره گرفت که در همین رابطه و در موازی با اهداف اقتصادی در این شهرستان شهرک گلخانه‌ای در مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.
وی با اشاره به جدیت در انجام اقدامات واگذاری زمین و تأمین زیرساخت‌های این شهرک گلخانه‌ای گفت: سرمایه‌گذاری در شهرستان خلخال می‌بایست با پیروی از یک طرح منسجم در راستای پویایی اقتصاد شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، اقتصاد و کشاورزی انجام گیرد.
استاندار اردبیل به ظرفیت‌های خلخال در حوزه معادن فلز اشاره و تصریح کرد: در آینده نزدیک اقدامات خوبی با رایزنی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه معدن مس و آهن در این شهرستان انجام خواهد گرفت.
عاملی از تکمیل سدهای معیشتی شهرستان خلخال خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی ۲ سد معیشتی تا پایان امسال در شهرستان خلخال آغاز شده و عملیات ۳ سد دیگر بعد از مطالعات لازم از سال آینده آغاز خواهد شد.
وی به اهمیت تأمین زیرساخت‌های ضروری در شهرستان خلخال تاکید کرد و افزود: تکمیل زیرساخت‌های لازم در این منطقه از جمله راهسازی می‌تواند اقتصاد و صنعت این منطقه را سرآمد نواحی اطراف کند، چرا که یکی از راه‌های تسهیل سرمایه‌گذاری در این شهرستان توسعه زیرساخت‌هاست.
این مسئول به اجرای جاده کلور-درام نیز اشاره کرد و ادامه داد: منابع مالی لازم برای تسریع اجرای این -جاده تخصیص یافته است و ۸۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است که تا سال آینده با هدف تسریع تکمیل این محور این مبلغ نیز اختصاص خواهد یافت.
عاملی به برخی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان خلخال اشاره و اظهار کرد: عده‌ای از تولیدکنندگان شهرستان از عدم تعامل بانک‌ها با سرمایه‌گذار و تولیدکنندگان گله‌مند هستند که باید زمینه لازم جهت گسترش دامنه واحدهای تولیدی با بانک‌های عامل تأمین شود.

About Author