اختصاص۶۵۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب روستاهای کرمانشاه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته در کمیسیون تلفیق ۶۵۰ میلیارد تومان منابع برای آب روستایی استان در نظر گرفتیم که این مصوبه در حال تخصیص است و امروز شاهد حرکت رو به رشد و فزاینده ای با سرعت بالا و کیفیت بسیار عالی در شرکت آبفا استان هستیم.
به گزارش ساقی آذربایجان، «محمد رشیدی» در حاشیه مراسم آغاز فاز اجرایی پروژه آبرسانی به پنج روستای دهستان میاندربند شهرستان کرمانشاه که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: حوزه آبرسانی هزینه بر است است.
وی اظهار داشت: پروژ آبرسانی به حدود ۱۰۰ روستای شهرستان کرمانشاه در حال انجام است که امروز شاهد آغاز مرحله اجرایی ۲ پروژه بودیم، یکی از این پروژه ها آبرسانی به روستای ملاورد بود که در هشت کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد و برای آغاز پروژه آبرسانی این روستا اعتباراتی لازم بود که خوشبختانه تخصیص یافت و تا ۲ ماه آینده آب به روستا فوق خواهد رسید.
رشیدی به پروژه آبرسانی به پنج روستای میاندربند اشاره کرد و گفت: پنج روستای واقع در این منطقه با مشکل کمبود آب و کاهش سطح منابع تامین آب مواجه بودند که به همت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مجوز حفر یک حلقه چاه اخذ شد و اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم تا هفته آینده عملیات حفر چاه به پایان خواهد رسید و تا یک ماه آینده آب به پنج روستای دوچشمه، سه چشمه، چشمه باغ، چناره و خانه خدا خواهد رسید.
نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: امیدواریم این حرکت رو به رشد که امسال در حوزه آب روستایی شروع شده در سال آینده هم ادامه پیدا کند ما نیز به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم کمک کنیم تا بودجه مورد نیاز به این پروژه ها تخصیص پیدا کند.
رشیدی در پایان گفت: استان ما استان ارزشمندی است مردم بسیار مهربان و توانمند و تولید کننده ای دارد مردم ما حق دارند که از حداقل ها که یکی از آن نعمت آب و برق است برخوردار باشند به همت مدیرعامل شرکت آبفا استان حرکت بسیار خوبی انجام شده نمایندگان استان هم با تمام توان پیگیر هستند که حمایت کنند که این حرکت ان شاالله رو به رشد باشد ما امیدواریم در ۲ تا سه سال آینده مشکل آب روستایی استان به طور کامل برطرف شود.
شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۷۴۶ روستا و پنج شهر دارد.

About Author