اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۴۱ طرح بزرگ صنعتی و معدنی اردبیل

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۴۱ طرح بزرگ صنعتی و معدنی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته است.
به گزارش ساقی آذربایجان یاسر عبداللهی عابد در جلسه ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری با اعلام این خبر افزود: بخش صنعت و معدن بیشترین سهم از اعتبارات سفر ریاست جمهوری را به خود اختصاص داده و بخش گردشگری و کشاورزی در رتبه‌های بعدی است. وی تصریح کرد: پالایشگاه غلات با ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب کنسرسیوم بانکی مشارکت ۳ بانک تجارت، کشاورزی و صنعت بزرگترین این طرح ها با یک هزار نفر اشتغال جدید است و در مجموع ۴۱ طرح بزرگ صنعتی و معدنی با اشتغالزایی ۳۵۰۰ نفر از تسهیلات بانکی مصوب سفر بهره مند می شوند.
عبداللهی عابد با بیان اینکه در راستای سیاست‌های اشتغالزایی دولت و تأکید استاندار تسهیلات تبصره ۱۸ فقط به صنایع با اولویت بیشترین ایجاد اشتغال اختصاص می یابد، افزود: بانک سپه برای تکمیل طرح های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بدون نیاز به مجوز های خاص استانی و کشوری مشارکت می کند و تسهیلات لازم را پرداخت می‌کند.
عضو شورای اداری استان اردبیل از ارجاع ۱۲ طرح برای اختصاص ۸۹۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بانک توسعه تعاون خبر داد و بر همکاری همه بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی جهت تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری تاکید کرد.

 

About Author