اراضی ۲۵۰۰هکتاری «خراسانلو» زنجان تبدیل به نیروگاه برق می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اوقاف استان از استفاده از اراضی مساعد موقوفات موجود در استان به منظور راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک و متوسط مقیاس و با هدف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کند.
به گزارش ساقی آذربایجان، نشستی به منظور رایزنی برای احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی ظهر امروز با حضور مدیران اداره اوقاف و برق منطقه‌ای زنجان با هدف توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در محل شرکت برق منطقه‌ای زنجان برگزار شد.
حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: استفاده از اراضی مساعد موقوفات موجود در استان در قالب راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک و متوسط و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مهم‌ترین هدف تشکیل این جلسه است.
وی افزود: محل اجرای این طرح‌ها قبلاً از سوی اداره کل اوقاف استان پیش‌بینی شده و به مسئولان شرکت برق منطقه‌ای استان هم پیشنهاد شد؛ خوشبختانه زمین مورد نظر برای احداث پروژه نیروگاه‌های کوچک و متوسط مقیاس در راستای تولید برق، نقطه‎‌‌ای در روستای “خراسانلو” از توابع شهر صائین قلعه، واقع در شهرستان ابهر و غرب استان زنجان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه وسعت این زمین بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار برآورد شده است، ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده، این زمین برای نیروگاه برق خورشیدی مناسب است.
وی ابراز کرد: خوشبختانه احداث نیروگاه‌های برق در مقیاس‌های کوچک و متوسط مورد استقبال مسئولان شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان قرار گرفته و امیدواریم هرچه سریعتر این نیروگاه احداث شود.
حجت‌الاسلام کرمی در پایان گفت: برق یکی از انرژی‌هایی است که کشور همواره به آن نیاز دارد؛ حتی در روزهای گرم تابستان استفاده از برق به حد خود می‌رسد که امیدواریم با همکاری برق منطقه‌ای نیروگاه بزرگی را در این منطقه احداث کنیم.

About Author