افزایش ۴۲ درصدی صادرات کالا از آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از گمرکات استان به خارج کشور طی سال‌جاری خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان – توحید آذربُد گفت: در ۱۰ ماهه گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از استان به خارج کشور صادر شده است،که این میزان صادرات در مقایسه با مدت زمان پارسال ۴۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
به گفته ناظر گمرکات آذربایجان غربی ارزش کالا‌های صادر شده ۶۶۳ میلیون دلار است و در مدت مشابه پارسال ۴۶۰ میلیون دلار کالا از این گمرکات صادر شده بود که ارزش کالا‌ها در مقایسه با پارسال ۳۲ درصد رشد دارد.
وی می گوید: این استان دارای ۹ گمرک و ۵ بازارچه مرزی و برخوردار از پنج مرز رسمی با کشور‌های ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان است که عبور راه ریلی ایران به اروپا نیز از جمله ظرفیت‌های بی بدیل آن به شمار می‌رود.
آذربُد گفت: صادرات سایر گمرکات کشور از طریق گمرکات این استان نیز در این مدت دو میلیون و ۷۵۰ هزارتن انواع کالا به ارزش دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است، که ارزش این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی می گوید: در ۱۰ ماه گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالا به ارزش پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از پنج پایانه استان ترانزیت شده که این میزان از نظر وزنی ۲۶ و نظر ارزش دلاری ۵۲ درصد رشد داشته است.
وی گفت: در این مدت بیش از ۸۱۱ هزار نفر گردشگر و مسافر از پایانه‌های استان تردد کرده اند که این میزان تردد هم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.

About Author