ارمنستان آلایندگی ورودی به رودخانه ارس را کنترل کند

به گزارش ساقی آذربایجان، عابدین خرّم در دیدار سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، با تاکید بر آمادگی این استان برای افزایش مراودات با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصولی دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی، در اولویت بودن همسایگان است و اختیارات لازم برای مراودات تجاری با کشورهای همسایه به مدیریت ارشد استان تفویض شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز و آذربایجان شرقی نقش اساسی و بسزایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی ایفا می‌کند.

وی افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی بین دو استان آذربایجان شرقی و سیونیک در ارمنستان را خواستار شد.

خرّم با اشاره به جایگاه ممتاز علمی آذربایجان شرقی در کشورمان، اظهار داشت: آماده ایجاد پارک علم و فناوری مشترک هستیم که این پارک می‌تواند به هاب صادراتی تبدیل شود.

وی گفت: رود ارس از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است و انتظار داریم اقدامات اساسی از سوی ارمنستان برای کنترل آلایندگی با ورود پساب معادن انجام گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بخش خصوصی این استان در حوزه‌های مختلف مواد غذایی، صنعتی، فولادی، صنایع معدنی، ماشین آلات و خدمات فنی و مهندسی بسیار غنی و فعال بوده و می‌تواند در اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و عمرانی در ارمنستان نقش‌آفرین باشد.

About Author