ارومیه جزو ۱۰ شهر آلوده کشور

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت:ارومیه گرچه جز شهرهای صنعتی نیست ولی از نظر آلودگی هوا در میان ۱۰ شهر کشور قرار دارد و باید با همکاری و همدلی لازم ارگان‌ها و ادارات متولی فعال در حوزه محیط زیست این آلودگی کاهش داده شود.
به گزارش ساقی آذربایجان توماج وحید افشار با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های ضروری برای اخذ معاینه فنی در بین شهروندان به نفع شایسته صورت نگرفته است گفت: لازم است  با همکاری صدا و سیما, پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این امر اقداماتی صورت گیرد.
وی افزود: در آمارهای کل کشور شهر ارومیه در تعداد خودرو و ترافیک شهری جزو ۱۰ شهر اول کشور بود و این امر نقش مهمی در آلودگی هوا دارد.
وحید افشار یکی دیگر از عوامل آلودگی هوا را عدم رعایت در ساخت و ساز و تعداد طبقات آپارتمان های واقع در گلشهر عنوان کرد و گفت: آپارتمان‌های بلند مرتبه گلشهر مانع ورود هوای تازه و اکسیژن به شهر ارومیه شده  و موجب تشدید شرایط می شود.
سخنگوی شورای شهر ارومیه همچنین یکی دیگر از عوامل تشدید آلودگی هوای شهر ارومیه را فرسودگی ناوگان عمومی و نبود قطار شهری و کنترل ضعیف معاینات فنی خود بیان کرد.

About Author