اضافه شدن ۷۹۹۲ اشتراک جدید گاز طی هشت ماهه امسال در ارومیه

رئیس بهره‌برداری گاز ارومیه از پذیرش ۷۹۹۲ اشتراک‌ جدید در ارومیه طی هشت ماهه امسال خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان ، علیرضا حاجی‌زاده گفت: طی هشت ماهه سال جاری ۵۱۶۸ اشتراک‌پذیری جدید در بخش شهری و ۲۸۲۴ مورد نیز در روستاها انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه طی مدت مشابه سال قبل ۸۶۸۲ اشتراک‌پذیری انجام گرفته بود، افزود: ۵۱۶۴ مورد از این اشتراک‌پذیری‌ها در بخش شهری و ۳۵۱۸ مورد نیز در بخش روستایی بود.
رئیس بهره‌برداری مرکز استان همچنین به نصب ۲۳۱۷ فقره انشعاب در شهرستان ارومیه طی هشت ماهه امسال اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۷۴ فقره مربوط به بخش شهری و ۱۶۴۳ فقره نیز مربوط به بخش روستایی بود.
حاجی‌زاده با اعلام اینکه انشعابات نصب شده سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: سال قبل و طی هشت ماه، ۲۲۵۱ فقره انشعاب نصب شده بود.
وی در ادامه، به برخورداری ۹۹ درصد از خانوار بخش شهری ارومیه از نعمت گاز اشاره کرد و گفت: ۷۷ درصد خانوار روستایی این شهرستان نیز تحت پوشش گاز قرار دارند.
۵۷ روستای بوکان در آستانه گازدار شدن
رئیس اداره گاز بوکان گفت: ۵۷ روستای این شهرستان در آستانه گازدار شدن هستند.
اسماعیل رسول‌زاده افزود: این روستاها مربوط به ۷ محور بوده که اغلب آنها نزدیک به ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و برای بهره‌برداری در انتظار اتمام ساخت و نصب ۷ ایستگاه‌ TBS و یک ایستگاه CGS هستند.
وی ۱۰ مورد از این روستاها را مربوط به محور تکان‌تپه اعلام کرد و افزود: شبکه گذاری این روستاها به اتمام رسیده و تا اول دی‌ماه تزریق گاز خواهند شد.
رئیس اداره گاز بوکان، ۶ روستای دیگر از جمع این روستاها را در قالب محور شهریکند و قاجر دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه نیز از ۹۸ درصد پیشرفت برخوردار است و پس از احداث ایستگاه TBS گازدار خواهند شد.
رسول‌زاده در ادامه با اعلام اینکه ۷ روستای دیگر مربوط به محور درویشان و ۹ روستا نیز در قالب محور تازه قلعه گازرسانی می‌شوند که هر دو محور از ۹۸ درصد پیشرفت برخوردار است، گفت: مشعل گاز در روستاهای این دو محور نیز بعد از اتمام ساخت ایستگاه TBS روشن می‌شود.
وی همچنین ۵ روستا را هم مربوط به محور جمبوغه اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ نیز از ۹۵ درصد پیشرفت برخوردار است.
رئیس اداره گاز بوکان با بیان اینکه گازرسانی به ۱۴ روستای محور کانی‌رش و شرفکند ۷۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: علاوه بر این ۶ روستای محور جوانمرد نیز از ۱۵ درصد پیشرفت برخوردار است.
رسول‌زاده با اعلام اینکه گازدار شدن این روستاها منوط به اتمام ساخت و نصب ۷ ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS است، خاطرنشان کرد: این پروژه نیز ۲۵ درصد پیشرفت برخوردار بوده و عملیات اجرایی آن کماکان در حال اجراست.
وی همچنین به گازرسانی به حفرات خالی این شهرستان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: این عملیات در شهرهای بوکان، سیمینه و روستاهای تابعه انجام شده و به اتمام‌ رسیده و در مرحله تزریق گاز است.

About Author