از ریش‌دار شدن زنان و دستکاری DNA تا آهن‌ربایی شدن!

بر اساس اطلاعات جهانی در حال حاضر تنها واکسیناسیون می‌تواند جان انسان‌ها را در برابر ویروس کرونا حفظ کند و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی “بازگشایی جوامع بایستی تا تاثیر واکسن همچنان با محدودیت باشد، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تماس‌هاس اجتماعی نیز باید محدود باشد”. علاوه بر آن شواهد علمی جهانی نشان داده است که هر چند که واکسیناسیون از ابتلای افراد به این ویروس جلوگیری نمی‌کند، ولی آمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا کنترل شده است.بر این اساس بسیاری از کشورها علاوه بر تولید واکسن کرونا اقدام به خرید بیش از نیاز داخلی خود کردند، به گونه‌ای که ۱۱.۵۲ میلیارد دوز واکسن کرونا تا انتهای ۲۰۲۱ تولید می‌شود که کشورها اقدام به پیش خرید آن کردند که به این شرح است:

کشور میزان سفارش کرونا جمعیت تحت پوشش
کانادا ۳۳۸ میلیون دوز برای واکسینه کردن ۵ برابر جمعیت خود
اتحادیه اروپا ۱.۸ میلیارد دوز برای واکسینه کردن ۳ برابر جمعیت
امریکا ۱.۲ میلیارد دوز برای واکسینه کردن ۲ برابر جمعیت
انگلستان ۴۵۷ میلیون دوز برای واکسینه کردن ۳.۶ برابر جمعیت
استرالیا ۱۲۴ میلیون دوز برای واکسینه کردن ۳.۶ برابر جمعیت
برزیل ۲۳۲ میلیون دوز برای واکسینه کردن ۵۵ درصد جمعیت
اتحادیه افریقا ۶۷۲ میلیون دوز برای واکسینه کردن۳۸ درصد جمعیت
عربستان ۳ میلیون دوز برای واکسینه کردن ۴ درصد جمعیت
اندونزی ۱۹۰ میلیون دوز برای واکسینه کردن ۳.۸ درصد جمعیت
هند ۱۱۶ میلیون دوز برای واکسینه کردن ۴ درصد جمعیت

همانطور که از جدول بالا بر می‌آید، از ۱۱.۵۲ میلیارد دوز واکسنی که در دنیا تولید می‌شود، ۷.۵۵۰ میلیارد دوز واکسن توسط کانادا، اتحادیه اروپا، آمریکا، بریتانیا و استرالیا به میزان چندین برابر جمعیت خود پیش خرید شده است.

مطالعات انجام شده در کشور نشان می‌دهد که واکسینه شدن کادر درمان موجب کاهش مرگ آنها شده است، به گونه‌ای که کادر درمان در مواجهه با مبتلایان به کرونا هر چند که درگیر بیماری شدند، ولی منجر به مرگشان نشده است.علی‌رغم نتایج مطالعات جهانی در زمینه اثرات واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، برخی هستند که ادعاها و باورهای عجیبی در زمینه واکسیناسیون ارائه کردند. این باورها از عقیم شدن مردان و سقط جنین گرفته تا کج شدن صورت و این آخر نیز چسبیدن فلز به بدن می‌شود.

این باورها بار اولی نیست که درباره واکسنی ارائه می‌شود، بلکه ریشه در تمدن بشری دارد. زمانی که ادوار جنر میکروب بیماری آبله گاوی را به پسری تزریق کرد و در وی مصونیت ایجاد شد و دیگر به بیماری آبله مبتلا نشد، در آن زمان افرادی به راه افتادند و ادعا کردند که تزریق این واکسن موجب خواهد شد که بخشی از بدن انسان تبدیل به حیوان شود.

باورهای نادرست واکسیناسیون 
در سال ۱۲۶۴ هجری قمری با صدور فرمان مایه‌کوبی آبله، امیرکبیر دستور داده بود که هر کس نخواهد آبله بکوبد، باید ۵ تومان جریمه به صندوق دولت بپردازد. اما جهل و نادانی و شایعاتی که دعانویسان و رمالان پخش کردند، باعث شد هنگام مراجعه ماموران به خانه‌ها برای مایه کوبی، مردم در آب‌انبارها پنهان شوند و یا از شهر خارج شوند؛ چرا که دعانویسان به مردم گفته بودند که زدن واکسن باعث ورود جن به خون آنها می‌شود.این گفته در حالی است که در آن سال‌ها “آبله” و “وبا” و قحطی تلفات بسیاری را به همراه خود آورده بود و امیرکبیر فرمان مایه کوبی آبله در سراسر  کشور را اعلام کرده بود.

علاوه بر آن مقاله پزشکی در سال ۱۹۹۸ در ژورنال پزشکی لنست “The Lancet” از سوی “اندرو ویکفیلد” منتشر و در آن مقاله ادعا شده بود که در واکسیناسیون سه‌گانه سرخک، اوریون و سرخجه (MMR)، خطر ابتلا به اوتیسم وجود دارد؛ ولی بعدها مشخص شد که این پزشک بریتانیایی، با دستکاری داده‌ها، شواهد مربوط به مطالعه خود را جعل کرده بوده و مقاله او نیز از ژورنال حذف شد و بررسی‌های بعدی ادعای او را مردود کرد، اما اثری که این مقاله در پرهیز از واکسیناسیون در جوامع گوناگون به جا گذاشت، انکارناپذیر است.

حالا در قرن بیست و یکم هستیم و قرار است که با واکسیناسیون ۷۰ درصدی در کشور ایمنی ایجاد شود. از آنجایی که واکسن‌های داخلی به فاز تولید نرسیده‌اند، تامین واکسن از خارج مطرح شد و جنبش‌های ضد واکسن بار دیگر موتور خود را برای مخالفت با واکسیناسیون علیه این ویروس عالم گیر روشن کردند.آنها در زمانی ادعا کردند واکسن کرونا “زنان را ریش دار” و یا “تبدیل به تمساح” می‌کند و در وقتی دیگر ” کاشت ریزتراشه و دستکاری DNA” را مطرح کردند. ماجرای کاشت ریز تراشه و دستکاری دی ان ای از آنجا ناشی می‌شود که در پی اعلام خبر تولید واکسن موثر در جلوگیری از سرایت ویروس کرونا،‌ بیل‌ گیتس به یکی از موضوعات داغ در توییتر تبدیل و ادعا شد که طرح کاشت ریزتراشه‌های قابل ردگیری در بدن انسان‌ها طرح بیل گیتس است که هیچ مدرکی برای تایید این ادعا منتشر نشده است.

ترس از این که واکسن کرونا بتواند در دی‌ان‌ای تغییر ایجاد کند، یکی دیگر از شایعات‌ است و این در حالی است که محققان در این زمینه اعلام کردند واکسن بخشی از ماده ژنتیکی تک‌رشته‌ای ویروس یا RNA را در خود دارد و تزریق RNA هیچ تاثیری روی DNA سلول انسان ندارد.

ادعاهای کرونایی
به اعتقاد دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، اینکه از سوی گروه‌های ضد واکسن ادعا شده  افراد پس از تزریق واکسن کرونا بدنشان آهن ربایی می‌شود، چون اساس علمی ندارد، نیاز به توضیح ندارد.وی که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، با تاکید بر اینکه گروه‌های ضد واکسن از ابتدای طرح موضوع واکسن کرونا فعالیت خود را شروع کردند، این امر را بی سابقه ندانست و یادآور می‌شود: چنین رویکردی سابقه تاریخی در غرب، امریکا و در ایران دارد. گروه‌های ضد واکسن همواره هستند و ابزارهایی که برای مخالفت با واکسن به کار می‌برند نیز متفاوت است.

قانعی ادامه داد: این گروه‌ها برای مخالفت با واکسیناسیون گاهی می‌گویند که واکسن کرونا موجب ابتلای فرد به سرطان می‌شود، گاهی ادعای مقطوع النسل شدن بشر را دارند و برخی اوقات نیز ادعا کردند که در داخل این واکسن‌ها میکرو چیپس قرار دارد و برخی اوقات هم ادعا کردند که بدن آهن ربایی می‌شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه این گروه‌ها به زبان‌های مختلف مردم را ترغیب به عدم دریافت واکسن می‌کنند، اظهار کرد: برخی ادعا دارند که پس از دریافت واکسن فرد فوت کرده و همچنین ادعا شده که فرد پس از دریافت واکسن به کرونا مبتلا شده است. اگر حتی مشکل آهن ربایی شدن بدن بعد از تزریق واکسن حل شود، در آینده گروه‌های ضد واکسن به شکل دیگری ادعاهایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های ضد واکسن در فضای مجازی از ابتدا بودند، هستند و خواهند بود و در همه کشورها نیز فعال هستند، تاکید کرد: این در حالی است که بر اساس دستورالعمل‌های جهانی تا ۷۰ درصد مردم واکسینه نشوند، این بیماری به عنوان معضل در کشور باقی خواهند ماند؛ از این رو نیاز است از سوی عالمان، رسانه‌ها و مراکز علمی دریافت واکسن ترویج شود.

About Author