اسامی ۱۱ ابر بدهکار بانکی منتشر شد

یکی از حاشیه های آخرین مناظره ۷ نامزد ریاست جمهوری ، اقدام عبدالناصر همتی در ارایه فهرست ۱۱ ابربدهکار بانکی به ابراهیم رئیسی بود که به گفته وی این گروه بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار بود و در زمان ریاست همتی در بانک مرکزی ، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از این رقم وصول شد .

براساس این گزارش، اقدام همتی در حالی با واکنش های منفی و مثبتی از سوی دیگر نامزدها و افکار عمومی همراه شده که وی فهرست این اسامی را بدون اعلام رقم بدهی هر نفر و به صورت دست نویس در پاکتی به ابراهیم رئیسی تحویل داد که با واکنش منفی این رقیب مبنی بر علت تاخیر در اعلام فهرست و… همراه شد.

به هرحال بعد از این رویداد ، اسامی ۱۱ ابربدهکار بانکی در فضای مجازی منتشر شد که نام اکثر این گروه مانند عظام ، ریخته گران ، دانیال زاده ، صدر هاشمی نژاد ، العقیلی ، رستمی صفا ، گرامی و… از گذشته هم مطرح بود اما اقدام خاصی هم صورت نگرفته بود.

این فهرست شامل دانیال زاده ، عظام ، صدر هاشمی نژاد ، العقیلی ، اقدامیان ، فلاحتیان ، شفیعی ، گرامی ، ایزدپناه ، رستمی صفا و ریخته گران است.

فهرست دست نویس همتی :

آقایان می‌ترسند اسامی ۱۱ بدهکار بانکی را اعلام کنند

سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز پس از پایان سومین و آخرین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران گفت: ما ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهکاران بانکی گرفتیم؛ ما این کار را انجام دادیم اما این آقا(همتی) می‌ترسد اسامی آنها را اعلام کند.

به گزارش مهر، وی افزود: من باید به مطلبی در خصوص لیست صادر کنندگان که در مناظره مطرح کردم، اشاره کنم. آقایان اعلام کردند که صادرکنندگان ۲۷ میلیارد دلار را برنگرداندند، سپس ما گفتیم اعلام کنید، اما فقط ۷ میلیارد دلار آن را اعلام کردند و ۲۰ میلیارد دلار آن باقی ماند.

وی گفت: سپس دادگستری این موضوع را پیگیری کرد، برخوردهایی را هم انجام داد، سپس ما گفتیم چرا مابقی آن را اعلام نمی‌کنید؟ اما آقایان امروز و فردا می‌کردند تا اینکه ما رسانه‌ای کردیم. بعداً مجبور شدند و اعلام کردند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آنها اسامی ۱۷ هزار نفر را برای ما ارسال کردند. ما به آنها گفتیم دانه درشت‌ها را به ما اعلام کنید درحالی‌که آنها کسانی را معرفی کردند که تنها بین ۱۰۰ تا هزار دلار گرفته بودند.

رئیسی گفت: ما یک تیمی را مشخص کردیم تا بفهمیم این ۱۷ هزار نفر چه کسانی هستند. معلوم شد که از این ۱۷ هزار نفر برخی کارتن‌خواب، برخی نقاش، برخی بقال و عده‌ای خانم‌های خانه دار هستند.

وی با بیان اینکه ما با دانه درشت‌ها قطعاً برخورد می‌کنیم، گفت: این لیست ۱۱ نفره‌ای که [آقای همتی] ادعا کرد و گفت می‌خواهم به فلانی بدهم را نگاه کردم؛ خیلی برای ما عجیب است. ما در قبال این ۱۱ نفر اقدام کردیم ولی او می‌ترسد که اسامی آن‌ها را اعلام کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما برخی از این ۱۱ نفر را زندانی کردیم، پول‌های آنها را گرفتیم. از یکی از آنها ۳ هزار میلیارد تومان گرفتیم، از یکی ۲,۵۰۰ میلیارد تومان و از برخی دیگر دلار و یورو گرفتیم.

رئیسی تاکید کرد: ما ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهکاران بانکی گرفتیم؛ ما این کار را انجام دادیم اما این آقا (همتی) می‌ترسد اسامی آنها را اعلام کند.

About Author