از هزاران نوجوان علاقه‌مند به بازیگری فقط چند نفر موفق می‌شوند

بازیگر طنز تلویزیون در برنامه احوالپرسی گفت: از هزاران نوجوانی که دوست دارند بازیگر شوند، تنها چند نفر موفق می‌شوند؛ چون ظرفیت‌ها محدود است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا شفیعی‌جم با حضور در برنامه «احوالپرسی» گفت: من هم مثل همکارانم مکرر با این سوال از سمت نوجوانان مواجه می‌شوم که برای ورود به عرصه هنر و بازیگر بودن، فیلمبردار بودن، طراح گریم بودن و… چه کار باید بکنیم و من دلم نمی‌آید به آن‌ها بگویم عرصه حرفه‌ای هنری جای خیلی تنگی دارد.
شفیعی جم یادآور شد: در حال حاضر واسطه‌ها و واسطه‌گری‌هایی در عالم هنر وجود دارد که این عرصه را از تعالی دور نگه می‌دارند. در نهایت، پول هم به دست می‌آید، اما به چه قیمتی؟ چه میزان استعداد رشد یافته و چقدر سرمایه جدی انسانی، تحویل گرفته شده است؟ کشوری مثل ژاپن صد‌ها شبکه تلویزیونی دارد. این شبکه‌ها را چه کسی می‌گرداند جز بچه‌های این کشور؟ آیا ما فرزندان خود را به گونه‌ای رشد داده‌ایم که بتوانند خلق کنند و خلاقیت را بروز دهند؟
این بازیگر که علاوه‌بر بازیگری، آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان را هم در کارنامه دارد با ابراز نگرانی نسبت به عدم رشد خلاقیت در نسل جدید گفت: اکنون چه نسبتی بین تقاضا و عرضه در عالم هنر برقرار است؟ از هزاران نوجوانی که دوست دارند بازیگر، فیلمبردار و … شوند، تنها چند نفر موفق می‌شوند چرا که ظرفیت به همین میزان کم است.
«احوالپرسی» به تهیه کنندگی سیدجواد سیدمحسنی و کارگردانی ندا غفاری هر پنجشنبه ساعت ۲۱ از شبکه دوی سیما پخش می‌شود.

About Author