استرالیا هم به دلیل احتمال حمله تروریستی خواستار ترک منطقه فرودگاه کابل شد

بعد از آمریکا، استرالیا خواستار ترک منطقه فرودگاه کابل به دلیل تهدید تروریستی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریز پین، وزیر خارجه استرالیا امروز، پنج‌شنبه گفت: تهدید بزرگی در خصوص وقوع حمله تروریستی نزدیک فرودگاه کابل وجود دارد از این رو از شهروندان و کسانی که ویزای استرالیا را دارند می‌خواهیم از منطقه دور شوند.

این هشدار کمی بعد از هشدار امنیتی سفارت آمریکا در کابل به آمریکایی‌ها مبنی بر نرفتن به فرودگاه کابل بود.

رسانه آمریکایی به نقل از منابعی در پنتاگون گزارش داده بود که تروریست‌های «ولایت خراسان» (شاخه‌ داعش در افغانستان) قصد دارند حین عملیات خروج نیروهای ناتو به فرودگاه کابل حمله کنند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهند یکی از گروهک‌های تروریستی «ولایت خراسان» برای حمله به فرودگاه بین‌المللی کابل حین عملیات خروج نیروهای ناتو از این کشور برنامه ریزی کرده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، این مقام نظامی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در این باره تأکید که تروریست‌های مذکور ابزارهای لازم برای این کار را نیز در اختیار دارند.

این شبکه تلویزیونی تاکید می‌کند که سازمان اطلاعات آمریکا اخیراً تمام احتمالات تهدید تروریست‌های مذکور را ثبت کرده است. نگرانی مقامات آمریکایی پس از آن افزایش یافت که حدود ۱۰۰ طرفدار داعش در جریان تصرف کابل توسط طالبان از دو زندان در افغانستان فرار کردند. این شبکه تاکید می‌کند که اعضای داعش «دشمن قسم خورده» طالبان هستند.

About Author