استعفاهای مجلسی در تبریز !

ساقی آذربایجان– وحید خدادادی: سال انتخابات در کشور ما به جهت شرایط اجتماعی و سیاسی متفاوت از دیگر سالهاست و اختصاصا دو قشر رویه ای خلاف رسم معمول در پیش می گیرند. کسانی که در حال حاضر نماینده شورا و یا مجلس هستند مهربان تر می شوند، عمدتا تماس با آن ها در همان زنگ اول پاسخ داده می شود و ادبیاتشان به دغدغه های مردم نزدیک تر و پیاز داغ انتقاد را بیشتر می کنند تا روز رای گیری که انشاالله خر مبارکشان از پل بگذرد و باز چهار سال دیگر از دسترس خارج شوند. البته استثنائاتی هم در این رابطه وجود دارد که بایستی به جهت رعایت انصاف به آن هم اشاره کرد.
گروه دوم کسانی هستند که در حال حاضر نماینده نیستند و تقریبا از یک سال مانده به انتخابات به اصطلاح از رفتارهای شان بوی انتخابات به مشام می رسد. این گروه عمدتا تا آخرین لحظه بحث کاندیداتوری را کتمان و عملکردشان را در راستای خلقیات حسنه خود تحلیل می کنند. یا جزو رجال سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند و یا در مسند اجرایی در حال خدمت.
اسفندماه موسم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است. کسانی که در مسند اجرایی هستند چنانچه قصد کاندیداتوری و خدمت صادقانه و بی منت به مردم دارند بایستی ماه ها قبل از انتخابات استعفا دهند تا بتوانند وارد کارزار انتخابات شوند. از مدتها پیش درگوشی ها خبر از ورود خیل کثیری از مدیران دستگاه های اجرایی به این وادی را داشت و رفتارهای برخی نیز این گمانه را تقویت می کرد. به میزان نزدیکی به پایان فرصت استعفا کم کم ماه از پشت ابر بیرون می آید و دوستان یکی یکی استعفا می دهند. مرد شماره یک استعفا که مدتی بود خیلی جلوی چشم بود ، پرنیان رئیس سازمان صمت بود که عطای ماندن بر ریاست مهم ترین نهاد اقتصادی استان را به لقایش بخشید تا اگر خدا، شورای نگهبان و بنده های خاص خدا بخواهند، قرار است در انتخابات شرکت کند و این بار در بهارستان خادم شما مردم قدرشناس باشد! اخبار درگوشی و پچ پچ های راهروهای فرمانداری تبریز نیز حکایت از آن دارد که گزینه بعدی استعفاء احتملا فرماندار تبریز خواهد بود.
با توجه به خیل کثیر اخبار یواشکی در رابطه با به صف شدن آقایان مسئول برای استعفا جهت کاندیداتوری، به نظر می رسد اگر حتی نیمی از این یواشکی ها صحت داشته باشد، کلانشهر تبریز طی یک ماه آینده با بحران مدیر اجرایی روبرو خواهد شد. هنوز که ابتدای کار است یک مدیر کل رفته و یک فرماندار در شرف رفتن است و چندین و چند مدیر کل، عضو شورا و شهردار هم در لیست گمانه ها قرار دارند. از سویی تبریز در روزهای آینده قرار است میزبان دولت باشد و رییس محترم جمهور در ادامه سفرهای استانی برای افتتاح قطار تبریز- بستان آباد راهی تبریز خواهد شد. بهرحال زشت است که جلوی مهمانان پایتخت نشین، معلوم شود که مسئولان شهری، همه ازدم استعفا زده اند و بهرحال باید مدیری باشد که از این عزیزان استقبال نماید. لذا پیشنهاد می شود که مدیریت ارشد استان پیش بینی های لازم را در این رابطه بنماید و پیش پیش در قالب یک آگهی جذب مدیر در رسانه های محلی، گزینه های جایگزین را مد نظر داشته باشد تا اگر دوستان یهویی هوس بهارستان کردند، کرسی های عمارت استان خالی نماند. رسانه ما حاضر است بدون اخذ وجه و برای آبروداری هم که شده این آگهی ها را رایگان منتشر نماید. البته می توان از عزیزان عاجزانه خواهش کرد تا استعفای خود را چند روزی عقب بیندازند تا هم ما از وجودشان بهره بیشتری ببریم و هم سفر ریاست جمهور آبرومندانه برگزار شود. خدا این آقای بیگی را انصاف دهد که با انتشار خبر شاسی بلندها میزان اشتیاق برای حضور در مجلس و بهره مندی از این نعمات را البته برای برخی و نه همه بیشتر کرد. بالاغیرتا بفرمایید در کسوت مسئولیت اجرایی چه گلی بر سر این مردم زدید که حالا به فکر نمایندگی هستید؟

About Author