اطلس فرهنگی روستاهای خوی تهیه شود

حجت الاسلام حجت قاسم خانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان توسعه فرهنگی اجتماعی و اقصادی روستاها را درگرو توسعه فرهنگی دانست و افزود: برای توسعه همه جانبه روستاهای خوی و شناسایی مشکلات و آسیب شناسی در روستاها تهیه اطلس فرهنگی روستاهای شهرستان در اولویت قرار گرفته است.
وی ایجاد منابع پایدار و تمرکز بودجه فرهنگی روستاها را از دیگر ضرورت‌های لازم برای توسعه و تکمیل زیر ساخت‌ها و توسعه فرهنگی روستاها دانست و افزود: برای جبران عقب ماندگی فرهنگی در روستاها نیاز به تخصیص اعتبارات ویژه فرهنگی به روستاها بر اساس ظرفیت‌ها است.
امام جمعه خوی در ادامه تقویت نماز جمعه را به عنوان قرارگاه تقوا و ایمان مردم بسیار مهم دانست و بر ضرورت توسعه فعالیت‌های اعضای شورای فرهنگ عمومی در جهت بسط و گسترش اقامه نماز در ادارات، مساجد شهری و روستایی و توسعه و ترویج فرهنگ عمومی اقامه نماز تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این جلسه داشتن نگاه فرهنگی برای توسعه روستاها را از ضروریات دانست و گفت: برای دستیابی به اهداف مهم در جهت توسعه روستاها نیاز به برنامه ریزی مدون و اجرای طرح‌های متناسب فرهنگی با روستاهاست.
حجت الاسلام ناصر خدایاری به جایگاه شورای فرهنگ عمومی دردولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مشی دولت سیزدهم مردمی کردن شوراست به این معنی که مردم چه می‌خواهند، چه لازم دارند و به طور کلی بایدها و نبایدهای مردم در شورا باید فصل الخطاب باشد.
در این جلسه با اهدای لوح ار دو نفر از هنرمندان خویی جشنواره هنر قرآنی آذربایجان غربی تجلیل شد.

About Author