اعتبار ۸۵میلیارد تومانی برای سد « دیرعلی » سلماس مورد نیاز است

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر جهاد کشاورزی به سلماس اظهار داشت: در این سفر دو پروژه مهم، یعنی واحد ۵۰ هزار رأسی دام سبک قرار است احداث شود و این روزها شاهد کلنگ‌زنی آن خواهیم شد.
وی تصریح کرد: با احداث این پروژه برای ۲۰۰ تا ۶۰۰ نفر زمینه اشتغال فراهم می‌شود و از سوی دیگر مشکل توسعه پروژه سه هزار رأسی گاو هلندی با اداره منابع طبیعی از حیث واگذاری زمین حل شد و به پنج هزار رأس افزایش خواهد یافت.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حل اختلاف زمین‌های منطقه قره‌قشلاق و سلطان‌احمد با منابع طبیعی گفت: این اداره مدعی بود که براساس نقشه‌های سال ۱۳۴۶ زمین‌ها جزو منابع ملی است اما با بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و با مدارکی که روستاییان ارائه دادند مشخص شد که روستاییان سابقه کشت ۵۰ ساله در آن زمین‌ها دارند و زمین‌ها متعلق به آنها است.
وی با اشاره به جذب اعتبار پنج میلیارد تومان برای حوضه آبریز سد دیرعلی بیان کرد: در این راستا نیز اعتبار آن جذب شده، البته برای خود سد مبلغ ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امسال موفق به جذب ۱۶ میلیارد تومان آن شده‌ایم و هم اکنون دیواره سد در حال ساخته شدن است.
رضازاده افزود: اما پیش از ساخت سد، یک حوضه آبریز وجود دارد که اگر ساخته نشود سد را در بلندمدت تخریب می‌کند که اعتبار آن نیز واگذار شده و آغاز به کار خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به آسفالت سه جاده روستایی شهرستان سلماس اظهار داشت: هم اکنون هفت کیلومتر از ۱۰ و نیم کیلومتر از جاده‌های روستایی سلماس آسفالت شده و بقیه آن در سال آینده جذب اعتبار می‌شوند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: گردنه آبگرم محور سلماس ارومیه و نرسیده به گردنه قوشچی نیز با اعتبارات ملی پنج میلیارد تومانی تکمیل و جاده و محور بازگشایی شده است.

About Author