به قلم: مدیر مسئول/ سفر رییس جمهور محترم به تبریز هر چند آثار مثبتی می تواند داشته باشد و در صورت تدبیر و مدیریت شایسته می تواند به منصه ظهور و بروز برسد ، اما اظهارات ایشان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و مهم تر از آن تایید دو قبضه و بی محابای اظهارات ایشان توسط رییس اتاق بازرگانی تبریز لرزه بر اندام دلسوزان این آب و خاک انداخت که با وجود چنین افراد و تفکراتی ، حل مشکلات مردم و تقویت رضایت مندی آنان از نظام حکمرانی ، آرزویی عبث و بیهوده خواهد بود.
رییس جمهور محترم در این جلسه فرمودند : پیام بسیار خوبی است که ما از استان آذربایجان شرقی داریم اینکه برخی از غرفه داران گفتند که ما نیاز به کارگر داریم اما کارگر نیست که نمی دانم آیا دوستانی که در جلسه هستند این مطلب را قبول می کنند ( صلوات حاضرین در تایید اظهارات ایشان ) و رییس محترم اتاق بازرگانی هم گفتند که آمار بیکاری در استان صفر است که البته این آمار نیاز به بررسی سازمانی است !!
این در حالی است که چندی پیش رییس دانشگاه تبریز اعلام کرد : ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاههای استان آذربایجان شرقی بیکار هستند! همچنین طبق اظهارات مدیر تعاون ، کار و رفاه استان آذربایجان شرقی ، فعلا ۸ هزار نفردر استان ازبیمه بیکاری استفاده می کنند ! هر چند این آمار در نشست اخیر اتاق بازرگانی تبریز بسیار بیش از این عنوان گردید که محل بررسی بیشتر دارد!


اظهارات رییس اتاق بازرگانی تبریز درحالی مطرح می شود که واقعیت های جامعه کاملا عکس آن را اثبات می کند . همچنین عدم تمایل بیکاران به کار در واحدهای تولیدی و صنعتی بدلیل حقوق و دستمزد پایین آنان و بعضا مشکلات حاشیه ای در عدم رعایت قانون کار توسط برخی کارفرمایان می باشد که گاه روح استثمارگری در برخی کارفرمایان و متاسفانه حتی برخی کارفرمایان مطرح و بسیار ثروتمند می باشد که این عدم تمایل و انگیزه در خیل انبوه بیکاران ، به اشتباه ، نبود نیروی کار و در حقیقت اشباع نیاز به کار در کارخانجات و واحدهای تولیدی استان تلقی می گردد.
اظهارات هیجانی و شاید هدفدار و برنامه ریزی شده رییس اتاق بازرگانی تبریز با انبوه اعتراضات مردمی در فضای مجازی و حقیقی مواجه شده و حتی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ارائه آمار غلط به رییس جمهور را اقدامی بسیار زشت و ناپسند عنوان کرده و آن را باعث عقب ماندگی استان از قافله توسعه ارزیابی کرده اند که متاسفانه حقیقتی تلخ می باشد.
یقینا وجود چنین تفکری در راس اتاق بازرگانی تبریز باعث سرافکندگی و نگرانی شدید فعالان اقتصادی و دلسوزان این کشور و آذربایجان عزیز و تبریز نخبه پرور گردیده است که عذرخواهی ایشان شاید بتواند اندکی از جریحه دار شدن بیشتر افکار عمومی را التیام بخشد و در غیر اینصورت هییت رییسه اتاق بازرگانی تبریز باید نسبت به کیفیت ادامه ریاست ایشان تجدید نظر نموده و نسبت به ترمیم افکار عمومی و اصلاح اینگونه اظهارات بی ملاحظه و شاید هم هدفدار مبادرت نمایند.
قطعا اغفال رییس جمهور یک کشور آن هم رییس جمهوری که در تلاش برای حل مشکلات و آبادانی کشور است، در سکوت مسئولان استان از جمله شخص استاندار و عدم اعتراض یا اصلاح مطلب از سوی ایشان و سایر بزرگان استان به نحوی که باعث سوء تعبیر آقای رییس جمهور نشود ، گناه نابخشودنی است که برخورد تادیبی و تنبیهی با چنین افرادی میتواند راهگشای آیندگان باشد

About Author