افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی در عجب شیر

مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت ذوب آهن سپهر شرق با حضور علی مشایخی، سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مرکز، ضمن قدردانی از همکاری دو مجموعه در راستای مشارکت و تسهیل گری در امر افتتاح این مجموعه، گفت: امیدواریم شاهد افزایش بهره وری، ارتقای سطح مهارت و افزایش سطح ایمنی بیش از پیش این در جامعه مهارتی استان باشیم. ما سعی داریم تا آموزش‌های مهارتی را براساس نیاز هر منطقه و متناسب با بازار کار و اشتغال برنامه ریزی کنیم.
وی با اشاره به بحث مشاغل آینده، الگوهای جوار کارگاهی را یکی از بهترین الگوها در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار دانست.
مشایخی ضمن اشاره به قطب صنعتی بودن آذربایجان شرقی، ورود و تعامل بیش از پیش صنایع با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را خواستار شد و افزود: قطعاً با تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز صنعت و کارگاه‌های تولیدی ضمن تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع با افزایش سطح مهارت شاهد افزایش بهره وری و سطح ایمنی در این مجموعه‌ها خواهیم بود.
در ادامه علیرضا فتحیان ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در اعطای مجوز مرکز آموزش بین کارگاهی برای این شرکت، گفت: با توجه به فعالیت بیش از ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در شرکت ذوب آهن عجب شیر و به علت متغیرهای زیاد در فرایند کاری، بحث آموزش‌های مهارتی از اهمیت ویژه‌ای در این مجموعه برخوردار است.
وی ادامه داد: تولید محصول با کیفیت بهتر و با حادثه کمتر و ایمنی بیشتر از ثمرات آموزش‌های مهارتی در مجموعه‌های صنعتی است.
فتحیان خاطر نشان کرد: آموزش‌های مهارتی ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به اعتبار و اهمیت گواهینامه‌های صادر شده از این سازمان از اهمیت خاصی در بین مهارت آموزان به ویژه صاحبان صنایع و نیروی کار شاغل در این حوزه، برخوردار است.

About Author