افزایش بیش از ۲۰۴ کیلومتر به شبکه گازرسانی استان اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: بیش از ۲۰۴ کیلومتر به شبکه گازرسانی این استان در هشت ماهه سال‌جاری اضافه و چهارهزار و ۵۲۶ انشعاب جدید نصب شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان، سردار اسماعیلی در این زمینه تشریح کرد: میزان شبکه‌گذاری از ابتدای تاسیس شرکت تا کنون به بیش از ۱۰ هزار و ۲۹۲ کیلومتر رسیده و با نصب یک‌هزار و ۴۰ علمک در شهرها و سه‌هزار و ۴۸۶ انشعاب در روستاها، تعداد انشعابات نصب شده در استان اردبیل به ۲۵۱ هزار و ۵۵۱ مورد رسیده است.
وی افزود: هشت ماهه امسال ۱۰ هزار و ۵۵۲ مشترک جدید نیز در بخش‌های خانگی و تجاری جذب این شرکت شده و تعداد مشترکان گاز طبیعی از بدو تاسیس این شرکت به ۵۲۱ هزار و ۳۹۹ مشترک رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۴۲۷ روستا از گاز طبیعی برخوردار هستند، بیان کرد: جمعیت شهری به صورت ۱۰۰ درصد بهره‌مند از گاز طبیعی هستند و جمعیت زیر پوشش روستایی نیز به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.
وی ارائه خدمات غیرحضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا را یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به ضرورت حفظ سلامت شهروندان و کارکنان، تمامی خدمات این شرکت به صورت غیرحضوری در دسترس است و شهروندان می‌توانند در پایگاه اینترنتی شرکت گاز استان اردبیل از طریق منوی میز خدمت الکترونیکی با وارد نمودن کد اشتراک خود از خدمات استفاده کنند.
اسماعیلی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی اظهار کرد: انتظار می‌رود همشهریان و مشترکان نسبت به رعایت موارد ایمنی توجه ویژه داشته باشند تا شاهد حوادث احتمالی ناشی از مصرف ناایمن گاز طبیعی در استان اردبیل نباشیم.
به گفته وی، یک‌هزار و ۹۵۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در هشت ماهه سال‌جاری از سوی بخش‌های مختلف در استان اردبیل مصرف شده که حدود هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
استان اردبیل شامل ۲۹ شهر و یک‌هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی است که تمامی شهرها و بیش از ۹۶ درصد روستاهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

About Author