افزایش ۱۳ درصدی اعتبارات زنجان نسبت به سال گذشته

استاندار زنجان در رابطه با پروژه‌های سه سال اخیر استان زنجان، اظهار کرد: ۲۲۲۰ پروژه با اعتبار ۱۲۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۱۷۸۵ پروژه با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان (کاهش ۲۰ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته) و ۷۰۲ پروژه با اعتبار ۲۷۸۵ میلیارد تومان، شاهد افزایش ۱۳ درصدی اعتبار نسبت به سال ۹۹ در استان زنجان هستیم.
به گزارش ساقی آذربایجان فتح‌الله حقیقی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان که به مناسبت هفته دولت و در دفتر امام‌ جمعه برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، اظهار کرد: گزارش عملکرد نظام جمهوری اسلامی به مردم و جوانانی که دوران اول انقلاب و شیطنت شیاطین را ندیده‌اند و در شرایطی که همیشه خصم و کینه دشمن بر اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران روزمره و روزآمد استمرار دارد و امروز نیز بحث بیماری کرونا مضاعف شده، امری مهم است.
استاندار زنجان با اشاره به عملکرد خوب استان زنجان در زمینه مقابله با بیماری کرونا، افزود: ۳۰ مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی شده که توانایی تزریق ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در روز را دارد، به همین دلیل دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در جایگاه چهارمین دانشگاه کشور است.
این مسئول با اشاره به اینکه نقشه‌ راه استان زنجان با بررسی مسائل و مشکلات اصلی موجود ترسیم شده که از سال گذشته آثار آن را در مدیریت استان شاهد هستیم، تصریح کرد: هماهنگی و انسجام مدیریتی در بین مدیران به خصوص اعضای شورای تامین در استان زنجان زبان‌زد است.
استاندار زنجان با اشاره به کاهش کمی و افزایش کیفیت پروژه‌های موجود در استان زنجان، گفت: پروژه‌های سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ از لحاظ تعداد کاهش یافته ولی اعتبارات اختصاص داده شده به صورت معناداری افزایش ۵۸۲ درصدی داشته است. گفتنی است ۹۸ درصد پروژه‌ها افتتاح بوده و مابقی کلنگ‌زنی است.
استاندار زنجان حقیقی در رابطه با پروژه‌های سه سال اخیر استان زنجان، اظهار کرد: ۲۲۲۰ پروژه با مبلغ ۱۲۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۱۷۸۵ پروژه با مبلغ ۱۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان (کاهش ۲۰ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته) و ۷۰۲ پروژه با مبلغ ۲۷۸۵ میلیارد تومان شاهد افزایش ۱۳ درصدی اعتبار نسبت به سال ۹۹ در استان زنجان هستیم.
وی در رابطه با فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط پروژه‌های سه سال اخیر، افزود: برای ۳۰۸۹ نفر در سال ۹۸ و ۵۳۶۱ نفر در سال ۹۹ فرصت شغلی ایجاد شده و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای ۸۲۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه استان زنجان در نرخ مشارکت اجتماعی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در حوزه صنعت، رتبه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت بوده که در سال ۹۷ این رتبه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان زنجان ۱۸ بوده و اکنون به ۱۳ رسیده است.

About Author