افزایش ۶۱ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۶۱ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی افزود: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۴۰۵ هزار تن کالا از این پایانه صادر شده است.
عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: حدود ۳۵۶ هزار تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۸۱۰ دستگاه کامیون ایرانی و حدود ۴۹ هزار تن کالا توسط ۲ هزار و ۳۶۳ دستگاه کامیون آذری، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، گرجستان، روسیه، اوکراین، ترکیه و لهستان از مرز خارج شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل وثوقی با بیان اینکه مجموع کل واردات، صادرات، ترازنزیت ورودی و خروجی ۱۰ ماه گذشته یک میلیون تن است افزود: محصولات سیب زمینی، کاشی انواع، شیشه انواع، نئوپان، میلگرد، پروفیل، سنگ‌های ساختمانی، نمک و خرما عمده کالاهای صادر شده ایرانی هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صادرات با اشاره به صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز و گفت: در مدت یاد شده ۳۹۱ هزار تن کالا توسط ۱۷ هزار و ۷۲۹ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۱۵۳ درصدی داشته است.
دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل آب معدنی، ورق گالوانیزه، لاستیک انواع، البسه انواع، ورق آهنی انواع، کویل، کاشی انواع، اتومبیل سواری، سنگ‌های ساختمانی و سیمان را عمده کالاهای ترانزیت خروجی عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل وثوقی گفت: در ۱۰ ماه گذشته حدود ۸۵ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار به مقصد نخجوان باکو تردد کرده اند.

About Author