اقتصاد ما جنگ با خداست!

به گزارش ساقی آذربایجان، محمدباقر قالیباف، در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اگر بسیاری از اندیشمندان به تازگی بر اهمیت فرهنگ پی برده اند باید گفت که انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ شکل گرفته است و ما پیش‌تر به اهمیت این موضوع پی برده ایم. وی با تاکید برضرورت وجود نگاه فرهنگی در بسیاری از مسائل همچون اقتصاد گفت: باید توجه داشت علت اینکه مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود این است که نسبت به اقتصاد فهم فرهنگی نداریم.
رئیس مجلس با اشاره به عظمت و عمق نفوذ انقلاب اسلامی گفت: بی شک در چهار دهه گذشته آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده اند که به شیوه نظامی نمی‌توان جمهوری اسلامی را شکست داد و از این رو بر حوزه فرهنگی و تغییر باور‌ها و مدیریت‌ها سرمایه گذاری کرده اند.وی همچنین با اشاره اهمیت انقلابی بودن مدیران گفت: هر کسی که کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برساند انقلابی است و در مسیر انقلاب حرکت می‌کند.
رئیس مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ادامه داد: متاسفانه اقتصاد ما آلوده به ریاست و ربا جنگ با خداست.
قالیباف سپس به رویکرد شهید سلیمانی در حل مشکلات و مواجهه با مسائل اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی به جای نگاه تهدید محور؛ نگاه جامعه محور داشت و نگاهش به مردم بود از این رو به جمهوری اسلامی نگفت که به من تیپ و لشکر دهید و مسائل مربوط به امنیت و دفاع را با نگاه فرهنگی حل کرد و با همین رویکرد توانست پای امریکا را از منطقه ببرد و نیرو‌های حیوان صفت داعشی را جمع کند.

رئیس مجلس گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرارگاه صدور فرهنگ قرآنی، فرهنگ انقلاب و اسلام سیاسی امام (ره) است.
قالیباف در جمع رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: این قرارگاه باید محل کشف افرادی باشد که مخلصانه قصد فعالیت فرهنگی دارند.
وی انتشار وسیع «سرود سلام فرمانده» را نمونه‌ای از فعالیت مخلصانه در حوزه فرهنگی دانست و گفت: نیازمند چنین فعالیت‌های مجاهدانه در حوزه فرهنگی هستیم.
رییس مجلس در پایان گفت: اگر خواستار موفقیت جمهوری اسلامی هستیم باید مجاهدانه عمل کنیم و باید باور‌های سال ۵۷ را دوباره باور کنیم البته با تجربه‌ای چهل ساله؛ که تا کنون اندوخته ایم.

About Author