البرز اولین صادر کننده محصولات دارویی بیوتکنولوژی کشور است

رئیس سازمان صمت البرز گفت: البرز قطب اصلی تولید محصولات دارویی در کشور است.

به گزارش ساقی آذربایجان رئیس سازمان صمت البرز رامین ربیعی در بازدید تعدادی از واحدهای تولید داروی استان اظهار کرد: البرز اولین صادر کننده محصولات دارویی بیوتکنولوژی در کشور به شمار می‌آید.
رئیس سازمان صمت البرز رامین ربیعی ادامه داد: با تکمیل طرح‌های در دست اقدام در حوزه تولید دارو و تکمیل پروژه‌های در حال استقرار؛ شهرک صنعتی برکت به عنوان تنها شهرک تخصصی دارویی در کشور، جایگاه بی بدیلی در این صنعت خواهد داشت.
وی کرد: البرز همچنین دومین تولید کننده داروی فاکتور ۷ در دنیا به شمار می آید که این محصول توسط شرکت دارویی آریوژن فارمد تولید و به کشور و همچنین نقاط مختلف دنیا عرضه می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه کرد: با همت و تلاش مدیران خستگی ناپذیر سیناژن و اکتورکو، شاهد آن هستیم که استان البرز به عنوان بزرگترین قطب تولید داروهای ضد MS در شور شناخته می شود.
رئیس سازمان صمت البرز رامین ربیعی تاکید کرد: این دو واحد دارای عملکرد مناسب و قابل تقدیری در حوزه صادرات هستند که قطع یقین با تسهیل برخی شرایط می توانند ظرفیت‌های جدیدی از افزایش صادرات و توسعه صادرات غیرنفتی را برای کشور رقم بزنند.

About Author