البرز بیش از ۶ میلیون تن کالا به سایر استان ها ارسال کرد

معاون اداره‌ کل راهداری‌ و حمل نقل جاده‌ای البرز اعلام کرد که ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مبدا این استان به سراسر کشور انتقال یافته است.
به گزارش ساقی آذربایجان سید اسماعیل امیرزاده در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره وجود شهرک‌ها صنعتی در البرز گفت: سیمان، انواع موادغذایی، محصولات کشاورزی و کالاهای فلزی بیشترین میزان عرضه کالا از استان البرز بوده که این کالاها طی ۵۱۳ هزار سفر از مبدا استان البرز جابه‌جا شده است .
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد آمارجابه‌جایی کالا از استان البرز مربوط به سیمان است، افزود: در زمان حاضر ۸۴ شرکت حمل و نقل داخلی فعال کالا، ۹ هزار و ۵۷۵ نفر راننده و ۱۰ هزار و ۵۰۰ ناوگان باری در بخش حمل‌و نقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش اداره کل راهداری البرز فعالیت می‌کنند.
امیرزاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص میانگین عمر ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای استان توضیح داد و گفت: میانگین عمر ناوگان سبک ۱۵ سال، نیمه سنگین ۲۵ سال و سنگین ۱۸ سال است که در مقایسه با سن فرسودگی ناوگان کشوری در جایگاه معمول اعلام شده قرار داریم.
وی افزود: در زمان حاضر سه مرکز فعال معاینه فنی خودرو در البرز داریم که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار و ۶۹۱ خودرو به این مراکز مراجعه کرده‌اند.
معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: از این تعداد خودرو ۲۲ هزار و ۹۷۶ در تست معاینه‌های فنی قبول و هفت هزار و ۷۱۵ خودرو نیز مردود شده‌اند.
استان البرز دارای سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است که بخشی از نیازهای کالایی کشور را تامین می کند.

About Author