امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه مراغه با دانشگاه مکزیک

رئیس دانشگاه مراغه از امضای تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی بین این دانشگاه با دانشگاه «Queretaro» مکزیک خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با حضور «Gonzalo Martinez Garcia» رئیس این دانشگاه امضا شد.
به گزارش ساقی آذربایجان محمدعلی لطف‌الهی یقین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از امضای این تفاهم‌نامه توسعه به‌کارگیری روش‌های نوآورانه و تکنولوژی‎ های جدید در راستای پیشبرد برنامه‌های مشترک و تسهیل امکان دسترسی به زیرساخت‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های طرفین به منظور انجام امور پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو بین دو دانشگاه است.
وی اضافه کرد: دانشگاه «Queretaro» از دانشگاه‌های کشور مکزیک بوده که در سال ۱۹۵۱ میلادی در شهر «سانتیگو دی کوئرتارو» تأسیس شد و اکنون ۱۳ دانشکده دارد.
لطف الهی گفت: این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش از ۲۵ دپارتمان و ۲۸ هزار دانشجو در بخش‌های علوم کامپیوتر، جغرافیا، روانشناسی، حقوق، زیست‌شناسی، ریاضیات، شیمی، فیزیک، مهندسی کشاورزی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و سایر رشته‌هاست.
وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه مراغه با دانشگاه‌های بین المللی در راستای توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا حدود سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۸ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می‌کنند.
دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد، طی سال ۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

About Author