دستور استاندار آذربایجان غربی برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی و تکدی‌گری

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شوراهای اسلامی شهر در مناطق مختلف استان به دنبال حل ریشه‌ای مساله حاشیه‌نشینی و تکدی‌گری باشند.
به گزارش ساقی آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در اولین جلسه شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی در دور جدید شوراها، با اشاره به جایگاه مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتقای جایگاه اجتماعی و فرهنگی جامعه، اظهار داشت: متاسفانه کاهش جایگاه نظارتی شوراها به خصوص در شهرهای بزرگ باعث بروز تخلفات و تشکیل پرونده‌های تخلفاتی شده که باعث برخی بی اعتمادی‌ها در سطح جامعه شده است.
استاندار آذربایجان‌غربی افزود: شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها باید جایگاه نظارتی خود را حفظ کرده و نسبت به ارتقای این جایگاه حساس و خطیر نیز اهتمام جدی داشته باشند، تنها در صویت پیشرفت و توسعه در مناطق مختلف را شاهد خواهیم بود که بتوانیم این جایگاه نظارتی را به طور واقعی و ملموس داشته باشیم.
استاندار آذربایجان‌غربی، ضمن تاکید بر لزوم حل مشکلاتی نظیر حاشیه‌نشینی، تکدی‌گری و سدمعبر توسط شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها، عنوان کرد: تعیین ساز و کار مناسب در این خصوص وظیفه اصلی شوراها است که بایستی با استفاده از ابزارهای موجود و نیز اصلاح روش‌های برخورد نسبت به ورود جدی و مناسب در این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشند.
استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در خصوص نقش شوراها در تبیین جایگاه فرهنگی عموم مردم، ابراز داشت: امروز که شاهد تلاش دشمنان در زمینه تغییر ذائقه فرهنگی و به نوعی تهاجم فرهنگی در جامعه هستیم، این وظیفه برای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پشتیبانان اصلی فرهنگسازی در محلات سنگین است که با اقدامات درست و مناسب نسبت به اصلاح نگاه و همچنین تغییر روند فرهنگی در میان اقشار مختلف تلاش کنند.
استاندار آذربایجان‌غربی معتمدیان در پایان سخنان خود، با اشاره به ضرورت دقت نظر و اعمال قدرت شوراهای اسلامی در شهر و روستا در مورد تخلفات موجود در حوزه ساختمانی، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی در شهر و روستا با برنامه‌ریزی و نارت درست می‌توانند به نسبت زیادی مقابل این تخلفات را بگیرند و با بکارگیری شهرداران در این حوزه تا حد زیادی نیز راه را برای خدمت صادقانه به مردم باز کنند.

About Author