انتخابات ایران تاثیری بر مذاکرات وین ندارد

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد که «توافق هسته‌ای با ایران ضروری است، اما برای پرداختن به مسائلی مانند برنامه موشکی این کشور، توافق مزبور کافی نیست».

ند پرایس درباره ضرورت توافق هسته‌ای با ایران گفت: «تمام چالش‌هایی که با ایران داریم دشوارتر خواهد شد مگر آنکه محدودیت‌هایی علیه برنامه هسته‌ای این کشور در نظر گرفته شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران بر بحث‌های جاری در وین درباره توافق هسته‌ای (برجام) تاثیری نخواهد داشت.

ند پرایس افزود: در نهایت، رهبر عالی ایران است که سیاست ایران را در مورد طیف وسیعی از موضوعات مهم تعیین می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که سیاست واشنگتن در قبال تهران برای پیشبرد منافع ایالات متحده طراحی شده است.

ایران طی سال‌های گذشته، مدام از سوی کشور‌های غربی و بخصوص آمریکا متهم به استفاده از اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای شده است که قویا آن را رد کرده است.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز با وجود بازدید‌های مداوم خود مدرکی دال بر وجود مقاصد انحرافی در برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای ایران پیدا نکرده اند.

این روز‌ها با برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جمهور منتخب در کشور و همچنین برگزاری چند باره نشست برجام در وین، بسیاری از کشور‌ها تمایل خود را برای همکاری با ایران ابراز کرده اند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی با رد کردن دیدار سران ایران و آمریکا گفت کشورش روابط دیپلماتیک با ایران ندارد و از سوی دیگر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت: اتحادیه اروپا آماده همکاری با دولت جدید ایران است وهمزمان ادامه تلاش‌های فشرده دیپلماتیک برای بازگرداندن برجام به مسیر، مهم است.

About Author