اهر توان برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر را دارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیاس ممی پور اظهار کرد: بزرگ ترین موفقیت جشنواره امسال این بود که همکاری خوبی بین مسئولان انجام شد و مسئولان پای کار آمدند و وزیر ارشاد با دعوت و پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس، در مراسم اختتامیه حضور می یابد و حضور وزیر در این مراسم باعث افزایش اعتبار جشنواره است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با بیان اینکه متاسفانه اهر هتلی ندارد، افزود: در بحث اسکان میهمانان مشکل اساسی وجود دارد و میهمانان جشنواره را در خوابگاه های دانشجویی و دانش آموزی اسکان داده ایم که این امر باعث گلایه میهمانان شده است، پس از احداث هتلی که از طرف معدن مس انجرد کلنگ زنی شده این مشکل حل می شود.
ممی پور افزود: از مدیر عامل معدن مس انجرد قول گرفته شده پس از پایان احداث هتل، این هتل سالانه چهار روز در خدمت جشنواره باشد و می توان گفت با این روش مشکل و معضل اساسی جشنواره که همانا بحث اسکان است، حل می شود. از نظر فنی مشکل خاصی نداریم حتی به لحاظ فنی توان برگزاری جشنواره به صورت بین المللی را داریم و باوجود اینکه در این دوره از جمهوری آذربایجان و ترکیه و کره جنوبی و افغانستان درخواست اثر داشتیم به لحاظ مشکل اسکان امکان دعوت میسر نشد.
ممی پور در رابطه با بودجه و اعتبار جشنواره خاطرنشان کرد: از نظر اعتبارات ردیف بودجه و اعتباری چندانی نداریم و بیشتر هزینه ها توسط شهرستان تامین می شود و بزرگ ترین در خواست ما از وزیر محترم تخصیص ردیف بودجه و احداث خانه تئاتر است؛ شهرستانی که به عنوان شهرستان خلاق تئاتر در سال ۹۹ انتخاب شده است، احداث خانه تئاتر حق این شهرستان می باشد .
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از ۱۷ تا ۲۱ آبان در شهرستان اهر برگزارشد و مراسم اختتامیه امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اهر برگزار می شود .

About Author