اولین طرح سرمایه گذاری خارجی تاریخ کرمانشاه در آستانه بهره برداری

در سفر کاری استاندار کرمانشاه به شهرستان اسلام آبادغرب اعلام شد، اولین طرح سرمایه گذاری خارجی تاریخ استان کرمانشاه در آستانه بهره برداری است.
به گزارش ساقی آذربایجان استاندار کرمانشاه در سفر به اسلام آبادغرب از فرآیند بتن ریزی پروژه عظیم پتروشیمی زاگرس، طرح سرمایه گذاری خارجی فروآلیاژ منگنز و کارخانه خمیرمایه «پاک مایه» بازدید کرد.
هوشنگ بازوند در بازدید از کارخانه فروآلیاژ منگنز( متحد شرق آسیا) به عنوان اولین طرح بزرگ سرمایه گذاری خارجی استان گفت: این پروژه عظیم با ۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی توسط شرکتی چینی اجرا و هم اکنون با تأمین و تکمیل زیرساخت های لازم در آستانه بهره برداری قرار دارد.
وی افزود: حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال زایی پایدار و رشد اقتصادی منطقه ضرورت دارد و با اجرای این پروژه که صرفه جویی ارزی فراوانی برای کشور در پی دارد، ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
وی ضمن اشاره به اینکه پروژه فروسیلیس منیزیم گام بزرگی برای تأمین بخشی از نیازهای کارخانه های فولاد کشور است، گفت: بسیاری از زیرساخت های مورد نیاز این شرکت با تلاش های معاونت اقتصادی استانداری، اداره اقتصاد و دارایی استان، سازمان صمت، برق منطقه ای و شرکت توزیع برق فراهم شده است.
عملیات اجرایی پروژه فروآلیاژ و منگنز اسلام‌آبادغرب اواخر سال ۹۸ با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی توسط یک سرمایه گذار چینی آغاز شد که ظرفیت تولید هزار و ۵۰۰ تن در سال و امکان اشتغال زایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم دارد و هم اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد.

روند مطلوب اجرای عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم کرمانشاه در اسلام آباد غرب
استاندار کرمانشاه در ادامه سفر به اسلام آباد غرب روند اجرای یکی از طرح های توسعه ای نفت و گاز استان را نیز بررسی و از عملیات بتن ریزی مخازن ٧۵ هزار متر مکعبی طرح GTPP ( پتروشیمی اسلام آباد غرب) بازدید کرد.
مهندس بازوند در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش­های شبانه روزی، جهادی و کوشش مستمر مدیرعامل و کارکنان پتروشیمی زاگرس گفت: روند عملیات اجرایی این پروژه با همکاری و تعامل مسوولین رضایت بخش است و این طرح توسعه ­ای و امیدآفرین می تواند در آینده سبب رونق اقتصادی و تحول منطقه شود.
استاندارکرمانشاه که از روند عملیات بتن‌ریزی مخازن طرح GTPP اسلام‌آباد غرب بازدید می ­کرد در سخنانی اظهار داشت: عملیات بتن‌ریزی فونداسیون رینگ مخازن ۷۵ هزار مترمکعبی طرح زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در پتروشیمی اسلام‌آباد غرب هم اکنون با سرعت خوبی در حال اجرا است.
نماینده عالی دولت در استان تأکید کرد: برای این پروژه­ ۵۴۵ میلیون دلاری که با یک مدیریت جهادی پیگیری می­ شود تاکنون ۱۲۵۰ میلیارد تومان هزینه و بسیاری از قطعات نیز خریداری شده است.
وی تصریح کرد: این پروژه نقطه عطفی در صنعت نفت و گاز در استان کرمانشاه است و به عنوان یک پروژه توسعه ای بسیار بزرگ و عظیم ثمرات بسیار خوبی برای اسلام آباد غرب و منطقه خواهد داشت. عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب بهمن ماه سال ١٣٩٩ به عنوان نخستین طرح تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی در کشور آغاز شد و یکی از ۱۵ پروژه طرح توسعه ای ۷۳ هزار میلیارد تومانی نفت و گاز استان کرمانشاه است.
چرخ کارخانه تولید خمیرمایه اسلام آباد غرب دوباره به حرکت در می آید.

راه‌اندازی یک پروژه پس از۱۰ سال رکود
مهندس بازوند در حاشیه بازدید از کارخانه پاک مایه اسلام آباد غرب گفت: با پیگیری‌های ویژه‌ای که انجام دادیم این پروژه پس از ۱۰ سال رکود توسط یک سرمایه گذار بخش خصوصی دوباره در مسیر تولید قرار گرفته است.
وی افزود: این پروژه با یک تیم فنی بسیار خوب در آستانه راه اندازی است و بنا به گفته مدیر مجموعه، ۱۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
این واحد که در شهرک صنعتی اسلام‌آبادغرب واقع شده ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ٢٠٠ تن خمیرمایه را دارد. خط تولید و تجهیزات این واحد صنعتی که در اسلام آبادغرب واقع شده مدرن و بر اساس تکنولوژی روز دنیا است.

 

About Author