ایستگاه‌ های آتش‌نشانی تبریز به آخرین دستاوردهای استاندارد مجهز می‌شوند

به گزارش ساقی آذربایجان، یعقوب هوشیار، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایمنی شهر و شهروندان در گرو تامین تجهیزات استاندارد برای آتش‌نشانان است و تلاش می شود در بودجه سال آینده ردیف ویژه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی شود.
وی اظهار داشت: افزایش پراکندگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر از برنامه های مدیریت شهری در سال‌های آینده بوده و در این راستا تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر افزایش خواهد یافت.
شهردار تبریز گفت: در زمان کنونی مدیریت بحران نقش بسزایی در مدیریت شهری ایفا می کند و از این رو برنامه شهرداری تبریز، افزایش مراکز و پایگاه‌های مدیریت بحران شهرداری، آتش‌نشانی و بهره‌مندی از نیروهای متخصص در این مراکز است.
هوشیار، با اشاره به برگزاری سیزدهمین المپیاد ملی عملیاتی و ورزشی آتش‌نشانان کشور در تبریز ادامه داد: این المپیاد از ۱۶ تا ۱۹ مهر در راستای ارتقای سطح آمادگی آتش‌نشانان، بروزرسانی دانش مدیریت بحران نزد این افراد، ایجاد زمینه رقابتی برای آتش‌نشانان کشور و افزایش انگیزه آنها به میزبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.
وی یادآوری کرد: انتظار می رود اجرای چنین برنامه‌هایی توان عملیاتی آتش‌نشانان کشور به خصوص آتش نشانان تبریزی را افزایش دهد و آماده رویارویی با بحران‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه باشند.
به گزارش ایرنا، سازمان آتش‌نشانی تبریز دارای ۲۳ ایستگاه عملیاتی و سه پست عملیاتی بوده و در این ایستگاه‌ها ۵۷۴ نفر نیرو فعالیت می‌کنند در حالی که برابر استانداردها در شهری با جمعیت تبریز باید ۳۷ تا ۴۰ ایستگاه عملیاتی با ۹۷۰ نفر نیروی انسانی فعال باشد.

About Author