بازارهای جدید صادراتی برای تولیدات آذربایجان غربی شناسایی شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: بروز کردن خط تولید واحدهای تولیدی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ساقی آذربایجان محمد صادق معتمدیان در بازدید از کارخانه آذرشهد،کارخانه زاب سان و ایمن کاران ارومیه گفت: نوسازی و بروز کردن خط تولید واحد های تولیدی و استفاده از بسته بندی های جدید برای رقابت با رقبای خارجی مورد توجه قرار گیرد.
معتمدیان با بیان اینکه از سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف برای بازدید از ظرفیت واحد های صادراتی استان دعوت می کنیم، اظهارکرد: در جهت معرفی محصولات صادراتی استان ، بسته های تبلیغاتی واحدهای تولیدی استان به سفارتخانه‌ها در کشورهای مختلف ارسال می شود.
وی باتاکید براینکه از تکمیل چرخه های تولید در واحد های تولیدی و صنعتی استان حمایت می کنیم، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و تجاری سازی محصولات تولیدی استان مورد توجه تولید کنندگان قرار گیرد.
استاندار گفت: افزایش سقف اختیارات بانک های استان برای تامین تسهیلات مورد نیاز واحد های تولیدی و صنعتی ضروری است.
وی با بیان اینکه رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی درمحل واحدها بررسی و تصمیم گیری می شوند، گفت: احیای واحد های تولیدی و ایجاد فرصت های اشتغال و تقویت تولید در اولویت مهم کاری ما قرار دارد.
استاندار بااشاره به اینکه مشکلات شهرکهای صنعتی و زیر ساخت های آنها باید رفع و زمینه حضور سرمایه گذاران در این شهرک ها فراهم شود، گفت: از تمامی ظرفیت های قانونی برای حل مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی استفاده می شود.
معتمدیان با بیان اینکه مشوق های ویژه جذب سرمایه گذاری در استان ایجاد می شود، اظهار کرد: از مزیت مرزهایی استان برای توسعه تجارت بین الملل استفاده می شود.
وی گفت: مطالعه استفاده از ظرفیت معادن استان و بویژه معادن سیلیس در دستور کار صنعت معدن و تجارت استان قرار گیرد و فرآوری و جلوگیری از خام فروشی مورد توجه واحد های استان قرار گیرد.

About Author