بازگشایی مسیر ارتباطی شرق و غرب لیبی در پی فشارهای بین‌المللی

منابع لیبیایی اعلام کردند،در پی فشارهای اعمال شده از سوی کشورهای غربی، شورشیان مصراته مسیر رابط بین شرق و غرب لیبی را بازگشایی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، منابع اعلام کردند، شبه نظامیان شهر مصراته واقع در غرب این کشور از دروازه «بوقرین» که در روزهای گذشته در آنجا مستقر شده و مانع حرکت کامیون‌ها و سایر خودروها می‌شدند، عقب‌نشینی کردند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، عقب نشینی این شبه نظامیان، پس از فشار اعمال شده از سوی کشورهای غربی صورت گرفت که آنها را تهدید به اعمال تحریم کردند، زیرا آنها ثبات لیبی را تهدید و در مسیر راهکار سیاسی ممانعت ایجاد می‌کردند.

در همین راستا، محمد الرجبانی، تحلیگر سیاسی لیبیایی تصریح کرد، این اقدامات در چارچوب تمایل شبه نظامیان به ایجاد مانع در مسیر برگزاری انتخابات سراسری که قرار است در ۲۴ دسامبر آتی برگزار شود، انجام شده است و جای سوال دارد که چگونه این گروه‌ها به ادعای اینکه از «حقوق برخوردارند» اقدام به قطع مسیرها و ممانعت از تردد کامیون‌ها و عابران پیاده می‌شوند.

أنس العوامی، پژوهشگر سیاسی لیبیایی نیز خاطرنشان کرد، این واقعیت، تفاوت بین شبه نظامیان و ارتش “ملی” لیبی را مشخص می‌کند؛ زیرا ارتش “ملی” لیبی نظم و انضباط خود را حفظ کرده و کنترل و فداکاری زیادی در حین انجام وظایف خود در دوره گذشته از خود نشان داده است.

این گروه‌ها به ادعای اینکه حقوق مالی دارند، اقدام به بستن راه کردند و العوامی گفت، میان کسانی که به خاطر وطن خارج شدند و کسانی که به شبه‌نظامیان پیوستند تفاوت وجود دارد.

About Author