باشگاه‌های ورزشی آذربایجان شرقی ملزم به نصب پوستر عوارض سوء مصرف مکمل‌ها شدند

در جسله روز سه شنبه این کمیته مقرر شد، این پوسترها و اطلاعیه ها در مکان هایی نصب شود که در معرض دید مشتریان و ورزشکاران است و اداره ورزش و جوانان استان و کمیته فنی سوء مصرف مکمل های ورزشی موضوع را رصد و پیگیری می کنند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نصب پوستر و استند در خصوص عوارض سوء مصرف مکمل های ورزشی در معرض دید مشتریان در باشگاه های ورزشی ضروری است، گفت: بی توجهی به این مقوله آثار بسیار مخرب و تهدیدات جدی برای ورزشکاران دارد.

غلامرضا نورآبادی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، اظهار داشت: این جلسه در راستای تحقق برنامه عملیاتی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در زمینه سوء مصرف مکمل های ورزشی و با هدف تهیه پیش نویس ساز و کار آموزش و فرهنگ سازی و بازبینی مقررات جاری برگزار می شود.

رئیس پژوهش و مطالعات راهبردی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص سوء مصرف مکمل های ورزشی تاکید و اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان، آموزش و فرهنگ سازی در این خصوص را در کنار برخورد با باشگاه های غیرمجاز در دستور کار خود قرار داده است.

علی جمالی نحوه کنترل مکمل ها، بازدیدهای مشترک از باشگاه های ورزشی در سطح کلانشهر تبریز و سایر شهرستان ها را جزو اقدامات نظارتی و آموزشی برای تحقق اهداف کمیته مزبور دانست.

بررسی امکان اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو در تاسیس باشگاه های ورزشی و تمدید پروانه این باشگاه ها در دستور کار این کمیته قرار گرفت.

About Author