بخشی از آرد سهمیه اردبیل قاچاق می‌شود

فرماندار اردبیل گفت: آمارها نشان می‌دهد که بخشی از آرد توزیع شده در شهر اردبیل به اشکال مختلف قاچاق شده و به خارج از شهر حمل می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان،محمد اعتماد اعجازی در جلسه شورای آرد و نان شهرستان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه نصف جمعیت استان اردبیل در شهر اردبیل ساکن هستند، همچنان تلاش ما بر این است تا تعداد نانوایی‌ها و کیفیت پخت آنها را ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه در شهر اردبیل بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ واحد نانوایی فعال است، تصریح کرد: سرانه آرد مصرفی در شهر اردبیل ۱۱ کیلوگرم است در حالی که این سرانه در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.
فرماندار اردبیل به بالا بودن آمار سرانه مصرف آرد در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: این شرایط نشان می‌دهد که بخشی از آرد توزیع شده در شهر اردبیل به اشکال مختلف قاچاق شده و خارج از دسترس نانوایان قرار می‌گیرد.
اعتماد اعجازی افزود: ما به دقت این موضوع را در ماه‌های اخیر رصد کردیم و با مشاهده قاچاق آرد به خارج از استان و شهرستان، سعی شده تا با چنین تخلفاتی برخورد و با متخلفان نیز طبق قوانین برخورد شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار تأمین به موقع و مناسب آرد در بین نانوایی‌ها، در بازرسی‌ها سعی بر بررسی کیفی پخت نان است که در این زمینه به صورت استانی و شهرستانی تصمیم بر این شده تا آموزش‌ها و برنامه‌های مهارت‌آموزی مورد توجه قرار گیرد.
اعتماد اعجازی اضافه کرد: با فعال شدن کمیته رصد کیفیت پخت نان و نارضایتی‌های مردم، سعی بر این است تا در وهله اول همه نانوایی‌ها در کلاس‌های آموزشی و مهارتی برگزار شده با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای حضور پیدا کرده و زمینه پخت با کیفیت نان فراهم آید.
وی بیان کرد: در کنار بازرسی‌ها و آموزش مهارتی نانوایان، توسعه نانوایی‌های سنگک‌پزی از ۱۵۰ واحد موجود دیگر رویکرد فرمانداری است تا با توجه به تقاضای مردم برای خرید نان سنگک با مرغوبیت و عمل‌آوری مناسب زمینه ارتقا سلامت مردم نیز فراهم آید.
اعتماد اعجازی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هر چند بخش عظیمی از نانوایان فعال استان دارای توانمندی در تولید نان بربری و سنگک هستند ولی آموزش و مهارت‌آموزی آنها مورد توجه است تا رضایتمندی مردم ارتقا یابد.
وی فعالیت ۴۰۰ واحد نانوایی بربری و ۱۵۰ واحد سنگک‌پز را در شهر اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: ۸۸ درصد سبوس‌گیری در تولید نان سنگک مورد توجه بوده و از همین رو تلاش بر این است تا تعداد نانوایی‌های سنگک‌پز در سطح شهر افزایش پیدا کند.
فرماندار اردبیل گفت: کیفیت پخت نان نیز برای ما دارای ارزش است و از آنجا که عرضه نان مناسب رابطه مستقیمی با سلامت مردم دارد، سعی خواهیم کرد تا در این حوزه با رصد و برنامه‌ریزی دقیق کنترل‌های لازم را انجام داده و به جلب رضایتمندی مردم کمک کنیم.

About Author