برای صعود به جام جهانی کار ما سخت‌تر از ایران است

سرمربی تیم ملی عمان گفت: نسبت به ایران کار سخت‌تری برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ داریم. یک تارنمای کروات در گفت‌وگو با برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس و سرمربی فعلی تیم ملی عمان در مورد شانس ایران، عمان و کرواسی برای رسیدن به جام جهانی صحبت‌هایی را انجام داد. این تارنمای کروات نوشت که کرواسی نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرایط خوبی دارد و صد نشین است. در سوی دیگر در قاره آسیا هم دو مربی کروات برای حضور در جام جهانی تلاش می‌کنند. ابتدا دراگان اسکوچچ که توانسته از دو بازی ابتدایی خود ۲ برد را کسب کند. این برد در شرایطی رقم خورد که وی در بازی ابتدایی به کرونا مبتلا شده بود و به همین خاطر در تمرینات حضور نداشت. علاوه بر این، تیم ملی عمان هم با برانکو ایوانکوویچ توانست در بازی اول خود ژاپن را در زمین خودش شکست داده و فوتبال آسیا را غافلگیر کند.
برانکو در مورد دو بازی ابتدایی گفت: در دو بازی اول شرایط ما مطلوب بود. حتی در بازی با عربستان هم که شکست خوردیم عملکرد خوبی داشتیم و موقعیت های زیادی خلق کردیم و حداقل مستحق تساوی بودیم اما این اتفاق رخ نداد. این مربی در مورد راز موفقیت تیمش برابر ژاپن اضافه کرد: بازیکنان ما می خواستند که موفق شوند. راز بزرگی در کار نبود. بازیکنان ما سختکوش هستند و می‌خواهند که پیشرفت کنند. ما یک تیم قوی هستیم که هر کاری می‌تواند انجام دهد.
وی ضمن مقایسه شرایط ایران و عمان برای صعود به جام جهانی اضافه کرد: ایران در گروه اول قرار دارد. گروهی که کره جنوبی، امارات، لبنان، عراق و سوریه هم در آن قرار گرفته‌اند و فکر می‌کنم شرایط در گروه دومی که ما قرار داریم سخت تر است. در گروه ما تیم‌هایی مانند ژاپن، عربستان و استرالیا حضور دارند که بیشتر مواقع در جام‌های جهانی حضور پیدا کردند. همچنین ایران و کره جنوبی شانس حضور در قطر هستند.من و کادر فنی‌ام برای صعود به جام جهانی اینجا هستیم. می‌دانیم که کار بسیار سخت است و اگر به هدفمان برسیم کار بسیار بزرگی انجام دادیم.

 

About Author