برخی پزشکان البرز در ثبت نسخه الکترونیکی کوتاهی می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با بیان اینکه دفترچه‌های کاغذی بیمه از ابتدای دی‌ماه جمع‌آوری می‌شود گفت: برخی پزشکان استان البرز در ثبت نسخه الکترونیکی کوتاهی می‌کنند.
به گزارش ساقی آذربایجان ، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز سعید جوانشیر در نشست خبری بیمه سلامت که امروز در سالن جلسات این بیمه برگزار شد اظهار داشت: از اوایل دی‌ماه امسال طبق قانون ششم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۰ کاغذ از تمام مراودات بهداشت و درمان حذف می‌شود و همه خدمات در بستر الکترونیک ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این شرایط در کل سیستم وزارت بهداشت اعمال می‌شود، افزود: این طرح به مدت ۲ سال است که در موارد بستری بیمارستان‌های دانشگاهی و موارد بستری مراکز درمانی غیردانشگاهی اجرایی شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان البرز جوانشیر با بیان اینکه ۵۰ درصد از خدمات مربوطه به خارج از استان و ۵۰ درصد غیر طرف قرارداد هستند، عنوان کرد: از سال گدشته جلسات مختلف با مسئولان استان و بیمارستان‌های البرز داشتیم تا در خصوص مباحث نرم افزاری و آموزش‌های لازم در این مورد اطلاع رسانی صحیح قرار گیرد، البته مشکلاتی هم در این زمینه وجود داشته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در ارتباط با قطع خدمات کاغذی به مردم و ادارات نیز انجام شده است گفت: متاسفانه برخی پزشکان این مسئله را جدی نگرفته بودند و اعتقاد نداشتند اما در حال حاضر این کار با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: شهروندان به هنگام مراجعه به مراکز درمانی از پزشکان در بحث خدمات درمانی و دارویی نسخ الکترونیکی مطالبه کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان البرز جوانشیر با بیان اینکه بیمه شدگان طرح تحول سلامت باید برای تمدید اعتبار دفترچه‌های خود به صورت حضوری مراجعه کنند، تصریح کرد: این دفترچه‌ها در گذشته به صورت الکترونیک چند بار تمدید شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با بیان اینکه تمدید اعتبار برای ارائه خدمات درمانی به این افراد نیز رایگان است گفت: این کار به دلیل به روزرسانی آمار و اطلاعات این افراد در سیستم آماری است.

About Author