برداشت زعفران در ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی اهر

مدیر جهاد کشاورزی اهر از کاشت و برداشت زعفران در ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان محمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: میزان کاشت گیاه زعفران در سالهای قبل بین ۱۳ تا ۱۵ هکتار بود که امسال به ۱۲۰ هکتار رسیده و این نشان از توجه کشاورزان به کاشت این محصول با ارزش و گران قیمت در شهرستان اهر می‌باشد.
وی افزود: با توجه به کمبود منابع آب و مدیریت خشکسالی، کارشناسان و مروجان این مدیریت، ترویج کشت گیاه زعفران را از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی _ترویجی کارگاه‌های آموزشی و… به علاقه‌مندان انتقال می‌دهند که خوشبختانه روز به روز به علاقمندان کشت این محصول افزوده می‌شود.
اسدی گفت: زعفران یکی از گیاهان دارویی، ارزشمند، ارزآور و مقاوم به خشکسالی است که از اواسط شهریور ماه کاشت آن آغاز شده و در طول کاشت تا گلدهی تنها دو بار آبیاری می‌شود؛ در موقع کاشت و یک بار نیز ۲۵ روز بعد از کاشت آبیاری شده و آبان ماه نیز وقت گلدهی و برداشت محصول است.
وی افزود: بعد از برداشت محصول زعفران تا پاییز سال آینده که فصل کاشت محصول است به آب نیاز نداشته و این یک فرصت مناسب برای کشاورزان می‌باشد که با توجه به کمبود آب و خشکسالی در صورت وجود آب مورد نیاز در مزارع خود اقدام به کشت این محصول باارزش اقتصادی و گرانقیمت کنند.

About Author