برگزاری اولین جشنواره ملی ایده های اشتغال زا و کارآفرینی در آذربایجان غربی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از برگزاری اولین ملی جشنواره ایده های اشتغال زا و کارآفرینی در استان خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان ابوالفضل عبادی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم تلاش برای ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور است، گفت: به منظور شناخت فرصت های ویژه اشتغال و ایده پردازان خلاق کشور در مناطق مختلف، اولین جشنواره ملی ایده های اشتغال زا و کارآفرینی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.
وی با بیان اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف این جشنواره توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال کار آفرینی و نوآوری، شناسایی ایده‌های برتر اشتغال زا، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی ایده های برتر اشتغال زا و صاحبان ایده در سراسر کشور، توسعه و ترویج ایده پردازی ، فراهم نمودن زمینه حمایت از ایده های اشتغال زا،شناخت فرصت های شغلی در مناطق و کمک به ایجاد اشتغال پایدار کشور است.
عبادی در خصوص ثبت نام در این جشنواره افزود: علاقه مندان می توانند ایده های خود را از تاریخ ۲۰ دی ماه لغایت ۱۰ بهمن ۱۴۰۰از طریق سامانه https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir ثبت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی محور عناوین ایده های مورد قبول برای شرکت در این جشنواره را نام برد و گفت: ایده های ارائه شده باید بصورت یک مدل یا الگوی اشتغال زا در یک منطقه خاص و یا در سطح ملی با موضوعاتی مانند اشتغال زایی و کارآفرینی، اشتغالزایی جوانان و فارغ التحصیلان، اشتغال روستایی، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار، اشتغال زنان سرپرست خانوار، معلولین، معتادین بهبود یافته، زندانیان آزاد شده، اشتغال مرتبط با محیط زیست یا کارآفرینی سبز و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران است.
وی درباره فرایند بررسی ایده‌ها یاد آور شد: در ابتدا ایده ها در سطح استان بررسی و ایده برتر به ستاد وزارت متبوع برای شرکت در سطح ملی اعلام می شود و در سطح ستاد نیز ایده های ارسالی از سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته که ایده برتر انتخاب و معرفی خواهد شد همچنین ارزیابی برترین ایده ها بر اساس نو آورانه بودن میزان امکان پذیری اجرای ایده، تاثیر بر اشتغال کشور ، تعداد اشتغال ایجادی، قابلیت دوام شغل، نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای ایده است.
عبادی خاطر نشان کرد: ضمن اهدا جوایز به ایده برتر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جشنواره، اقدامات لازم برای عملیاتی کردن ایده برگزیده توسط دستگاه مرتبط با موضوع ایده بعنوان الگو و مدل اشتغالزایی در راستای ماتریس زیست بوم اشتغال کشور انجام می شود.

About Author