برگزاری جشن نوروزگاه در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی گفت: استان زنجان در گستره خود یکی از مناطق برخوردار از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی است.
ارجمند گفت: در گردشگری فرهنگی، آداب و رسوم و فرهنگ مناطق مورد توجه گردشگر بوده و روز به روز به شمار علاقه‌مندان در حوزه افزوده می‌شود.
او گفت:از جمله این رسوم مراسم تکم‌گردانی باسابقه تاریخی طولانی است که طی سال‌های اخیر با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌هایی در جهت معرفی آن اجرا شده است.
به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان برای خدمات‌رسانی و رفاه گردشگران و مسافران از تمام توان دستگاه‌های مستقر استفاده می‌شود تا به بهترین نحو ممکن ظرفیت‌ها به گردشگران و مسافران معرفی شود.
او گفت: همه ما باید کل توان و ظرفیت استان زنجان را به کار بگیریم تا به بهترین شکل ممکن از کسانی که از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور برای بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر و استفاده از مواهب طبیعی به زنجان سفر می‌کنند، پذیرایی کنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی می گوید: جاذبه‌های گردشگری استان زنجان در بخش‌های مختلفی مانند جاذبه‌های طبیعی، هنری، اماکن تاریخی و فرهنگی، مراکز ورزشی و تفرجگاه‌ها، زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی و بازار‌ها و مراکز تجاری قابل‌تقسیم است.
او گفت: برگزاری تور‌های باکیفیت و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران می‌تواند در معرفی مناسب بخش‌های مختلف زنجان تأثیرگذار باشد.
ارجمند با اشاره به اینکه باید با پاک‌سازی و زیباسازی شهر‌ها و روستاها، بستر گذر و حضور گردشگران را در هشت شهرستان فراهم کنیم، گفت: ما با تمام توان پای‌کار هستیم تا گردشگران و مسافران عبوری که زنجان را در تعطیلات نوروز انتخاب می‌کنند خاطره خوشی از این استان داشته باشند.
او با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه می گوید: این برنامه‌ها و آیین‌ها شامل اجرای موسیقی سنتی، برگزاری نمایش، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، معرفی جاذبه‌ها است.

About Author