برگزاری حضوری برخی کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجانشرقی از برگزاری حضوری برخی کلاس‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: باقی کلاس‌ها نیز حداکثر تا ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری تشکیل خواهند یافت.
فرزان قالیچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سال ۷۳، اظهار کرد: این دانشگاه از سال ۷۵ شروع به پذیرش دانشجویان کرده و دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی نیز به عنوان اولین واحد استانی در سطح کشور اقدام به پذیرش دانشجو کرده و نیروهای مهارت محور را در طول سالیان گذشته تربیت کرده است.
وی با بیان این‌که دانشگاه‌ها بر اساس رویکردشان به چهار نوع تقسیم می‌شوند، افزود: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور، دانشگاه‌های نسل دوم آموزش همراه با پژوهش، دانشگاه نسل سوم کارآفرین و دانشگاه‌های نسل چهارم با رویکرد جامعه فعالیت می‌کنند. دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز که از زمان تشکیل، هدف ایجاد رشته‌های عملی و موردنیاز بازارکار را داشته و وظیفه تربیت نیروهای کارآفرین و مهارت محور را در سطح کشور عهده دار است، را می‌توان یک نوع دانشگاه نسل سوم برآورد کرد.
وی با تاکید بر این‌که به عنوان دانشگاه نسل سوم، وظیفه تربیت فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار، ایجاد شغل یا کارآفرینی را داریم، گفت: آمارها در آذربایجان شرقی نیز نشان می‌دهد که بخش اعظمی از فارغ التحصیلان این دانشگاه در محیط کار فعال بوده و یا کارآفرین هستند.

About Author