برگزاری نخستین جشنواره گل محمدی در پارک ملی ایران کوچک کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از برگزاری نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری در پارک ملی ایران کوچک خبر داد.
حمیدرضا عبدالله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه از قدیم در سنت ایرانی‌ها گل محمدی و گلاب جایگاه ویژه‌ای داشته است و در بخش‌هایی از استان البرز نیز گل محمدی تولید می‌شود، بر این اساس مقدمات برگزاری نخستین جشنواره گلاب‌گیری در پارک ملی ایران کوچک در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این جشنواره تا اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این امر بیشتر برپایه معرفی ظرفیت‌های تولید گل محمدی بومی استان البرز است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج بیان کرد: پارک ملی ایران کوچک با برگزاری جشنواره‌های متعدد مانند شب‌های ایرانی بعد از پایان امتحانات دانش آموزان به معرفی ظرفیت‌ها و اقوام بومی استان می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز از کرج به‌عنوان ایران کوچک یاد کردند، بر همین اساس در پارک ملی ایران کوچک آداب و رسوم، تولیدات و ظرفیت‌های فرهنگی اقوام ساکن در استان معرفی می‌شود.
عبدالله پور متذکر شد: با تاکید شهردار کرج امسال گل محمدی به جهت عطر، ظاهر زیبا و استفاده مردم در بلوارها و معابر شهر کرج کاشته می‌شود.

About Author