بسیاری از مدارس مازندران تخریبی هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران گفت:بسیاری از مدارس استان تخریبی هستند و یا نیاز به تعمیرات اساسی دارند. از این رو اگر بر اساس نیاز واقعی آموزش و پرورش استان عمل کنیم نیاز به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.
به گزارش ساقی آذربایجان «حسن جهانیان» در جلسه مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش مازندران و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران اظهار کرد: بسیاری از مدارس استان تخریبی هستند و یا نیاز به تعمیرات اساسی دارند. از این رو اگر بر اساس نیاز واقعی آموزش و پرورش استان عمل کنیم نیاز به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم
وی گفت: تمام تلاشمان را برای کاستن مشکلات انجام می‌دهیم اما با توجه به کمبود اعتبارات لازم نمیتوانیم توقعات را برآورده کنیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران به نقش مهم خیرین مدرسه ساز در این زمینه اشاره کرد و یادآورشد: نیازمند هدایت خیرین به سمت نیازهای واقعی آموزش و پرورش در مناطقی که بحران جمعیتی داریم هستیم؛همچنین لازم است تا خیرین به سمت ساخت مدارس سبز در استان هدایت شوند.
وی تاکید کرد: مدارس باید طوری ساخته شود تا در ساخت آنها به امر مهم پدافند غیرعامل نیز توجه شود و خطرات احتمالی در آینده کاهش یابد.
جهانیان از پویش ملی «به رنگ مدرسه» که از سوی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در حال اجراست سخن گفت و یادآور شد: دانش‌آموزان می‌توانند نقاشی‌های خود را در رابطه با مدرسه دوست داشتنی من در سایت آجر به آجر بارگذاری کند. به ازای هر نقاشی یک آجر برای ساخت مدرسه در استان اختصاص خواهد یافت.
وی در پایان خواستار نهادینه شدن فرهنگ ساخت مدرسه و توسعه و تعمیق فرهنگ انفاق در استان شد.

About Author