بن بست مذاکرات وین را رفع کردیم!

به گزارش ساقی آذربایجان، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به تهران سفر و با مقامات کشورمان دیدار کرده است با انتشار یک پیام توئیتری از “رفع بن‌بست” در مذاکرات وین به‌عنوان دستاورد مهم سفرش خبر داد.

بورل نوشت: نتیجه مهم سفر من به ایران این است که بن‌بست اخیر را رفع کردیم و مذاکرات متوقف شده بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سر گرفته خواهد شد.

وی همچنین در پیامی دیگر به دیدار خود با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی اشاره و گفت‌وگوهای خود را مهم ارزیابی کرد.

بورل در ادامه خاطر نشان کرد که آنها در این دیدار درباره چگونگی بازگرداندن برجام به مسیر خود رایزنی کرده‌اند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته با حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پس از این دیدار در صفحه توئیترش نوشت: سفرم به تهران یک هدف عمده دارد؛ دادن نیروی محرکه‌ای جدید به مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته‌ای(برجام) به مسیر خود.

بورل همچنین درباره دیدار با امیرعبدللهیان تصریح کرد: در دیدار با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، توافق کردیم که مذاکرات میان ایران و آمریکا در روزهای آتی با تسهیل‌گری تیم من از سر گرفته شود تا آخرین مسائل باقی‌مانده را حل کنیم.

وی افزود: روابط دوجانبه ما پتانسیل شگرفی دارند اما بدون یک برجام فعال نمی‌توانیم روابطمان را گسترش دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به محور رایزنی‌هایش در ایران گفت: موضوعات حیاتی دیگری را هم مطرح کردم، مانند بازداشت آزاردهنده شهروندان اتحادیه اروپا در ایران و خواستار آزادی آن‌ها شدم.

امیر عبداللهیان نیز در نشست مطبوعاتی مشترک با بورل گفت: مسیر گفت وگوهای وین بزودی از سر گرفته می شود و امیدواریم که طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق اقدامات مسوولانه انجام دهد.

وزیر امورخارجه ایران در ادامه خاطر نشان کرد: امروز گفت‌وگوهای مفصل، دقیق و عمیقی در مورد مذاکرات داشتیم.

About Author