بیابانی شدن ۳ استان شمالی ایران در ۱۵ سال آینده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه ظرف ۱۵ سال آینده رطوبتی که در حال حاضر در سه استان شمالی وجود دارد به صحرا و بیابان تبدیل می‌شود، گفت: بنابراین باید برای اقتصاد استان راه دیگری پیدا کرد.

محمدحسن نامی امشب در جلسه شورای ترافیک مازندران که در شهرداری مرزن آباد برگزار شد، با بیان اینکه جمع کردن بحران کار سختی است، اظهار کرد: مازندران با توجه به موقعیت خاصی که دارد با احداث سد می‌توان از خروج آب جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله میلیون‌ها خودرو بدون اینکه خودرویی خارج شود به بخش خودرویی کشور اضافه می‌شود، افزود: خودرو به تنهایی یک بحران است در حالیکه همانند بسیاری از کشور‌ها هر خانواده باید یک خودرو داشته باشد؛ نه اینکه هر نفر صاحب خودرو باشد.

نامی تصریح کرد: هر خودرو دارای یک عمر مفیدی است و بعد از فرسوده شدن باید از رده خارج شود در حالیکه در کشور ما اینگونه نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: در برخی شهرها، شهرداری‌ها چشم خود را به روی برخی ساخت و ساز‌ها در کنار شهر‌ها می‌بندند و همین ساخت و ساز‌ها باعث ایجاد بحران می‌شود و با کمترین زلزله فرو می‌ریزد.

وی با تاکید بر اینکه جاده کندوان نیازمند هزینه بیشتری است، خاطرنشان کرد: در قسمت‌هایی که بحرانی‌تر است باید جاده‌های دیگری اضافه شود.

About Author