بیشترین مصوبات سفر دولت به آذربایجان‌غربی به پیرانشهر اختصاص دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر استانی دولت مردمی به آذربایجان‌غربی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر از اختصاص بیشترین مصوبات سفر به این شهرستان خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ که ازسفر استانی خود به استان آذربایجان غربی را آغاز کرده است در بدو ورود به این استان با حضور در گلزار شهدای شهرستان پیرانشهر به مقام شامخ شهدای پیرانشهر ادای احترام کرد.
همچنین وزیر فرهنگ در ادامه سفر خود به دیدار خانواده شهید خضر پیروتی‌نیا در شهرستان پیرانشهر رفت‌.
اسماعیلی در این دیدار با تاکید بر ارزش و جایگاه والای شهدا در جامعه گفت: شهدای عزیز پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند و باید راه آنها تداوم یابد.
وی دیدار با خانواده شهدا را جزو اولویت‌های کاری مسئولان عنوان کرد و افزود: خانواده‌های شهدا و ایثارگران میراث ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و دیدار با این خانواده‌ها موجب عزت و افتخار و پالایش روح انسان است.
وزیر فرهنگ گفت: عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون مقاومت و شهامت رزمندگان در طول این هشت سال دفاع نابرابر بود.
وی افزود: حضور در منزل خانواده‌های معظم شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تجلیل از رشادت‌های این عزیزان در دوران دفاع مقدس و سبب‌ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کتابخانه پیرانشهر تجهیز می شود
وزیر فرهنگ در ادامه سفر استانی خود به استان آذربایجان‌غربی در شورای اداری شهرستان پیرانشهر حضور یافت و در خصوص ظرفیت های بالقوه شهرستان پیرانشهر گفت: پیرانشهر با دارابودن ظرفیت‌های بکر و طبیعی، اقتصادی و گمرکات، بهشت آذربایجان‌غربی است که نباید حتی یک نفر هم بیکار داشته باشد.
عضو هیات دولت مردمی با تاکید بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای اشتغالزایی در این شهرستان تصریح کرد: در سفرهای استانی هیات دولت بنابر حل مسایل و مشکلات موجود است و جلسات متعددی قبل از انجام سفر، در شهرستان‌ها و استان‌ها و با کارشناسان وزارتخانه‌ها برگزار و این مسایل و مشکلات بررسی می‌شوند.
وزیر فرهنگ در دولت مردمی همچنین در این جلسه دستورات لازم برای تجهیز و تامین کتب لازم برای کتابخانه پیرانشهر را صادر کرد.
گفتنی است، تجهیز مرکز تخصصی قرآن و عترت، احداث سالن ورزشی، احداث تصفیه خانه آب، ساخت مدارس لازم و رفع مشکلات جاده‌ای شهرستان پیرانشهر از دیگر مواردی بود که اسماعیلی قول مساعدت و طرح آنها را در جلسه هیات دولت در استان آذربایجان‌غربی را داد.
همچنین فرماندار، امام جمعه، نماینده مجلس و اعضای شورای شهر پیرانشهر در این جلسه مسایل، مشکلات و کمبودهای شهرستان را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتند.

About Author