بیش از ۴۰۰۰ نفر بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد غلامرضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ان افزود: بیمه سلامت امسال ۱۱۶ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی در این استان هزینه کرده است.
به گزارش ساقی آذربایجان وی اظهار کرد: از مجموع بیمه شدگان این سازمان بیمه گر بیش از ۴هزار و ۲۶۰ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا، از خدمات بیمه سلامت بهره مند شده اند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دوره شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ هزار دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان روستایی و همگانی بدون الزام به ارزیابی وسع، صادر و در اختیار مشمولان قرار گرفت.
کاظمی عنوان کرد: برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، دفترچه های بیمه همگانی، روستاییان و عشایر در دوران انتشار ویروس کرونا بدون ارزیابی وسع صادر می شود و این اقدام به منظور پوشش بیمه‌ ای همه افراد جامعه در شرایط سخت کنونی صورت گرفته و دارندگان این نوع بیمه می‌توانند از خدمات درمانی دولتی استفاده کنند.
وی بیان کرد: هم اکنون ۳۲۶ هزار و ۱۴۱ نفر روستایی، ۸۹ هزار و ۱۴۸ نفر از کارکنان دولت و ۴۳ هزار و ۱۲۹ نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از جمعیت این استان معادل ۵۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
کاظمی ادامه داد: این تعداد افراد در قالب صندوق کارکنان دولت، روستائیان، عشایر، مناطق زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه ایرانیان و بیمه همگانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.
وی اظهار کرد: ۷۹۰ موسسه خدمات درمانی در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.
کاظمی گفت: بیش از ۱۰۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و دیالیزی زیر پوشش بیمه سلامت است.
بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ اجرا شد و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح به مردم خدمات بیمه ای درمان ارائه می دهد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

About Author