تئاتر زنجان جانی دوباره می‌گیرد

کارگردان تئاتر زنجانی گفت: در سال آینده شاهد فعالیت‌های هنری بیشتر و رونق تئاتر استان خواهیم‌ بود.
حمیدرضا قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تئاتر در استان زنجان، اظهار کرد: بعد از مدتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تئاتر نیز در استان تعطیل بود، توانستم در سال‌جاری دو جشنواره غواصان دریادل و تئاتر استان زنجان را با محدودیت‌های کرونایی برگزار کنیم.
وی افزود: در جشنواره‌های برگزار شده تماشاگران به طور کامل نتوانستند حضور داشته باشند ولی این جشنواره‌ها، اقدامات خوب و موثری بود و برای رونق گرفتن دوباره گروه‌های نمایش کمک کرد و امروز نیز گروه نمایش برای اجرا در فرهنگسرای امام (ره) حضور خواهند داشت.
این هنرمند زنجانی با بیان اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در جلسه‌ای که با هنرمندان نمایش استان داشت، امیدواری‌هایی برای رونق تئاتر و حمایت از معیشت هنرمندان داد و به‌ مرور تئاتر استان در حال رونق گرفتن است، تصریح کرد: در سال آینده شاهد فعالیت‌های هنری بیشتر و رونق تئاتر استان خواهیم‌ بود.
قزلباش ادامه داد: البته در سال گذشته نیز با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشت، هنرمندان زنجانی عملکرد خوبی داشتند و شاهد حضور گروه‌های «تکم اویونی» در جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی در تهران، گروه ار تولاما در جشنواره ارس باران و مقام‌آوری ساسان قجر در جشنواره اربیل عراق بودیم.
این کارگردان تئاتر در پاسخ به اینکه گروه‌های تئاتر استان در حال حاضر برای شروع دوباره کار خود چه نیازی دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه‌های تئاتری فقط برای تامین نیازهای لباس و صحنه خود نیاز به یک بودجه ۵ تا ۶ میلیون تومانی دارند و حمایت‌های مالی که اداره ارشاد در سال‌های گذشته انجام‌ می‌داد، جواب‌گوی نیازهای گروه‌های تئاتری نیست و امیدواریم نگاه مدیرکل ارشاد به اقتصاد هنر نمایش، نگاهی متناسب با تورم اقتصاد باشد.

About Author