تامین ۲۴ هزار هکتار زمین در آذربایجان‌غربی برای طرح‌ ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای طرح‌های ملی تولید مسکن در این استان تامین شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان سیدمحسن حمزه لو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، افزود: همچنین برای اجرای نهضت ملی مسکن واگذاری ٢ هزار واحد مسکونی زمین به شکل گروهی اقدام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بخش مسکن آذربایجان غربی می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید سالانه یک میلیون مسکن در استان تحقق پیدا کند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: براساس قانون جهش تولید مسکن، سیاست بزرگ دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر و انبوه مسکن است.
حمزه‌لو بیان کرد: در اجرای قانون جهش تولید مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شد.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.
وی بر تقویت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان جهت نگهداشت اراضی تاکید کرد و ادامه داد: حفظ حقوق بیت‌المال در حفاظت از اراضی ملی و دولتی باید اولویت اول باشد.
به گزارش ایرنا، براساس تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید بخشی از اراضی منابع ملی و دولتی که در محدوده و حریم مصوب شهرها قرار دارند در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد.

 

About Author