تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در دستگاه اجرایی اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از طریق سامانه کارمندایران در دستگاه های اجرایی استان اردبیل انجام می شود.
به گزارش ساقی آذربایجان داود شایقی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس شرایط بخشنامه ابلاغی از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور دستگاه های اجرایی باید مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در صورت وجود پست بلاتصدی و تائیدیه گزینش در فرآیند اعلام شده ثبت کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش بر انجام اقدامات لازم برای تبدیل وضعیت استخدامی آنها و صدور شماره مستخدم برای واجدین شرایط انجام می شود تا با بررسی اطلاعات و صدور شماره مستخدم مشمولان شاغل در واحدهای استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل انجام شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: ثبت و بروزسانی اطلاعات کارکنان نظام اداری در سامانه پاکنا الزامی است و باید اطلاعات نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی در این سامانه ثبت شود.
شایقی افزود: دستگاه های اجرایی مکلف شدند تا اطلاعات نیروهای شرکتی، طرحی، ساعتی، حق التدریس و امریه را در پایگاه اطلاعاتی تعریف شده در زیر سامانه پاکنا ثبت و بروزرسانی کنند.
وی تصریح کرد: در این زمینه و با هدف تبیین موضوع و رفع ابهامات کاربران دستگاه های اجرایی استان اردبیل جلسه وبینار آموزشی در روزهای گذشته با همراهی مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: مبنای هرگونه اقدامات اداری و تصمیم گیری اعم از تبدیل وضعیت، صدور شماره مستخدم و یا پرداخت حقوق و مزایا مبتنی بر آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه پاکنا خواهد بود.

About Author