بهره‌مند ی ۹۵ درصدی راه‌های شریانی اردبیل از اعتبار ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۹۵درصد راه‌های شریانی این استان از اعتبار ملی بهره‌مند هستند و تلاش می‌شود با تخصیص این اعتبارات بهسازی راه‌ها تسریع شود.
به گزارش ساقی آذربایجان محبوب حیدری به ایرنا اظهار کرد: جاده‌های اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا، اردبیل – سراب، اردبیل – مشگین‌شهر، مشگین‌شهر – پارس‌آباد، رضی – امیرکندی ،گرمی – بیله‌سوار و کلور – درام از جمله پروژه های هستند که اعتبارات آنها تامین شده است.
وی افزود: در چند سال اخیر توسعه بزرگراه‌های استان و بهبود شرایط راه‌های شریانی با استفاده از منابع ملی و ردیف‌های اختصاصی در اولویت قرار گرفته و تلاش بر این است با توسعه راه‌ها استان اردبیل به میانگین توسعه‌ جاده‌ای کشور نزدیک شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اعتبارات سفر رئیس جمهور در بهسازی جاده‌های استان افزود : در سفر رئیس جمهور ۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به راه‌سازی استان اختصاص یافته که در صورت تحقق تحول بزرگی در این حوزه ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه براین مصوبات، هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار از بابت قیر ، هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از بابت تهاتر اختصاص می‌یابد و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان برنامه و بودجه برای راه‌سازی استان تامین می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل هزینه ساخت هر کیلومتر راه را ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مناطق کوهستانی و شرایط احداث تونل این هزینه‌ها افزایش می‌یابد.
استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

About Author